Ústecký kraj za vozidla zaplatil cenu, převyšující 60 milionů korun. „Je to logická investice a to i směrem do budoucna. Až bude dostavěná rychlostní silnice R7 a dálnice D8, tak na úsecích, které se týkají našeho kraje, budeme muset zajišťovat údržbu. S těmito stroji by to nemusel být takový problém," řekl večer v Dubí radní Jaroslav Komínek.

Stroje jsou multifunkční a podle dodavatele je to to nejlepší, co na trhu je. Pochvaluje si je i řidič Ervín Schmied, který silnice udržuje už 40 let. „Už jsem měl podobné auto, ale pouze se 140 koňovým motorem. Tento stroj je silnější, má 210 koní. Udržuji silnice převážně v horách a tam je síla potřeba," uvedl řidič SÚS Schmied. 

Flotila nových deseti vozů má jeden společný jmenovatel: jsou čtyřkolky (pohon 4x4) a hmotnost mají kolem 20 tun. Využití je ale různé. V zimě pomocí fréz a automatického sypače udrží silnici bez sněhu a ledovky. V létě umí technika zase upravit krajnice a nevadí jí ani svodidla.

Řízení takových „drobečků" je podle silničáře Ervína Schmieda hračka.

„Když jsem začínal, tak se hodně věcí ovládalo pomocí pák. Člověk musel mít fyzičku (úsměv). Dnes stačí zmáčknout čudlík a je to. Co do komfortu ovládání se tyto stroje neliší od současných osobních automobilů," nechal se slyšet řidič. (kos)