Právě velký zájem lidí na tzv. Kozí dráze ale přinesl problémy v podobě zpoždění, které moderní nízkopodlažní soupravy Siemens provázelo po oba víkendové dny.

„Na začátku se objevily i technické potíže danétím, že trať je dlouho nepoužívaná, hlavním důvodem zpoždění byly davy zájemců o svezení,“ řekl provozní ředitel RegioJet Jan Paroubek.

Zatímco v sobotu nabrala první ranní souprava asi hodinové zpoždění, včera už se vlaky vracely z Krupky později asi o deset minut.

„Přijali jsme provozní opatření k eliminaci zpoždění. Hned v sobotu jsme oba vozy soupravy rozpojili, jezdily každý zvlášť a na trati se křižovaly. Při normálním provozu by se vlaky zdržely v zastávce minutu. Vzhledem k velkému zájmu cestujících to ale byly dvě až tři minuty, což po celé délce trati vytvoří i dvacetiminutové zpoždění,“ vysvětlil Paroubek.

Kvůli zpoždění průvodčí přestali vybíral symbolické pětikorunové jízdné, cestujícím naopak jako kompenzaci rozdávali džusy a tatranky.

V pondělí firma vypraví své vlaky na trať mezi Litvínovem a Ústím.

TEPLICKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU - STAŇTE SE JEHO FANOUŠKEM ZDE

„V pracovní dny problémy neočekáváme. Vlaky využijí hlavně lidé dojíždějící za prací a studenti,“ doplnil Paroubek.

Vlakovou soupravu společnosti RegioJet, která v sobotu ráno zahájila propagační jízdy po již několik let neprovozované trati Děčín - Telnice – Krupka (zvané také Kozí dráha), zcela zaplnili cestující. Kromě pěších turistů a cyklistů si svezení moderní nízkopodlažní soupravou značky Siemens nenechali ujít ani železniční nadšenci.

„Souprava má celkovou kapacitu 240 cestujících, oba vozy jsou plné. Někteří lidé musejí dokonce i stát,“ řekl průvodčí.

Z Prahy přicestoval do Děčína čtyřicetiletý obdivovatel železnice Roman Provazník. „Dorazil jsem samozřejmě vlakem. Vadí mi rušení jakýchkoli tratí. Tato z Děčína do Oldřichova má navíc důležitou funkci z hlediska turistiky. Kousek od zastávky Bohosudov je totiž stanice lanové dráhy s cílem na Komáří vížce. Odtud se dají podnikat úžasné pěší túry po hřebenech Krušných hor,“ uvedl.

Obavu ze zchátrání trati projevil Miroslav Hudec. „Byl by to argument pro definitivní uzavření trati. V současné době díky úsilí starostů obcí podél trati a za finančního přispění Ústeckého kraje se daří alespoň čas od času vypravit na Kozí dráhu víkendové spoje,“ sdělil.

Jízdní řád

RegioJet vlastní společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury. Za reklamní provoz svých motorových vlaků zaplatí deset milionů korun. RegioJet loni usilovala o provozování osobní regionální dopravy ve čtyřech krajích.

Ty ale nakonec výběrová řízení nevypsaly a uzavřely desetileté smlouvy s Českými drahami. Výsadní postavení ČD a loňský postup krajů Jančura dlouhodobě kritizuje a chce si na něj stěžovat v Bruselu.