Na veletrhu, který se koná od 13. do 17. února a svým rozsahem a kvantitou výrobků představuje světově unikátní platformou pro prezentaci mimořádně pestré palety spotřebního zboží, se i letos představila akciová společnost Český porcelán Dubí. Její účast se bude podrobně vyhodnocovat v příštích dnech, ale už nyní se dá klasifikovat jako úspěšná.

Jak zdůrazňuje obchodní ředitel Martin Balazš, během tří dnů jednali se stopadesáti návštěvami, z toho bylo na dvacet procent nových zájemců. Mezi nejdůležitější je třeba počítat odběratele z Koreje a Japonska, ale stejně tak z USA a Egypta a rozhodně pak ve velkém z Německa. Opatrný optimizmus projevovali ruští a také ukrajinští zájemci o český porcelán, kteří by chtěli postupně obnovit odběr výrobků z Dubí, ale i duchcovského závodu Royal Dux.

I když bývají obdobné akce více o komunikaci a navazování kontaktů, v případě Českého porcelánu Dubí se už začaly uzavírat první obchody, a to na klasický figurální porcelán zdobený kobaltem z Duchcova.

„Do Frankfurtu jsme tentokráte jeli se dvěma specifickými úkoly více prezentovat duchcovský závod, však se tu oproti minulým ročníkům představuje třikrát více výrobků figurálního porcelánu, a pak ukázat nový servis Opera, vyrobený v loňském roce v rámci 150. výročí dubské porcelánky, který doopravdy zaujal. Z dosavadních reakcí návštěvníků Ambiente jsem velice potěšen," konstatoval Ing. Balázš. (lmax)