Má bezbariérový vstup, což ocení zejména senioři, kteří dříve museli chodit do patra, větší prostor pro zákazníky, kde si mohou v klidu sednout a vyplnit například složenku. Služby zůstávají v původním rozsahu, hodiny pro veřejnost se rozšířily a jak uvedla Věra Krušinová, manažerka obvodu Ústí nad Labem, pokud bude ze strany Oseckých zájem, může být do budoucna otevřeno i přes poledne.
„Nová pošta je realizována již v souladu s novou vizibilitou České pošty a přinese tak o mnoho více komfortu jak našim zákazníkům, tak i zaměstnancům pošty Osek,“ upřesnila Věra Krušinová.

Optimální model mají v Oseku

Pošta v Oseku je první tohoto typu v severních čechách. Další bude v Děčíně a v Chrastavě. Jak vysvětlil Vojtěch Krepindl, provozní ředitel pro severní Čechy, jde o optimální model pošty s novým, unifikovaným typem nábytku, ekonomicky přijatelným. Boxy, k nimž mají zákazníci klíčky, jsou ve formě skříněk na kolečkách, pracovníci pošty mají k zákazníkům blíž, mohou snadno komunikovat a peníze ukládají už ne do šuplíků, ale do příručních trezorů.
Myslelo se i na dostatek míst k sezení a na koutek pro děti. Zaměstnanci mají prostorné zázemí, kde nechybí doručovna a výpravna, kde se třídí dopisy, trezorová místnost a místnost pro balíky, kterou mají pracovnice u přepážek hned po ruce. Starostka města Oseka Lenka Říhová, která si přišla poštu prohlédnout mezi prvními, to komentovala slovy: „To už je jiné století“.

Českou poštu čeká řada změn. Do roku 2017 hodlá optimalizovat svoji poštovní síť. Hlavním kritériem pro výběr pošt, které nahradí Pošty Partner či výdejní místa jsou dostupnost pobočky zákazníkům, její spádovost a také vybavenost lokality, kterou obsluhuje.
Důležitou roli hrají samozřejmě i ekonomické ukazatele, protože náklady na provoz malých vesnických pošt mnohdy vysoce převyšují výnosy z jejich provozu.

Změna se týká 1500 poboček

Optimalizace poštovní sítě se bude do roku 2017 týkat 1500 poboček. Aktuálně bude na Ústecku a Teplicku nahrazeno prostřednictvím partnera nebo výdejního místa 7 pošt. Výdejním místem byla na konci loňského roku nahrazena pošta v Lahošti, v březnu se objeví pošta partner v Háji.
“Mrzí mě, že o poštu přijdeme. Stěhovala se na úřad před třemi lety a máme ji hezkou. Jsme obec, kde žije hodně seniorů. Řada z nich využívá služeb Poštovní spořitelny, neumím si představit, jak by jezdili na poštu do Oseka, když z Háje do Oseka jezdí jenom dva autobusy za den,“ netajil se se svými obavami starosta Háje u Duchcova Karel Drašner. Poštovní doručovatelka, která roznáší zásilky v Háji, bude mít zázemí právě na osecké poště.

V Lahošti protestovali

I když představa zrušení stávající pošty budí v řadě míst obavy a vlnu protestů včetně podpisových akcí, nemusí jít o změnu k horšímu. „Máme v Lahošti výdejní místo a musím říct, že mi to docela vyhovuje. Paní má dokonce delší pracovní dobu, než bývala na poště. Jediné co mi vadí je, že musíme přes silnici do druhé části obce,“ řekla nám Nikola štichová. Právě Lahošť patří k obcím, které za zachování „své“ pošty bojovaly formou petice.

Optimalizace neznamená rušení

Proti pojmu rušení pošt důrazně protestuje provozní ředitel pro severní Čechy Vojtěch Krepindl.
„Nejde o žádné rušení pošt, ale skutečně o optimalizaci, která je nutná. Stávající počet míst s poštovní obsluhou se nezmenší, naopak jich bude po dokončení projektu víc. Dojde tedy ve skutečnosti k rozšíření poštovní sítě. V některých případech pouze měníme formu poskytování poštovních služeb.“

Tisková mluvčí České pošty
Mgr. Marta Selicharová:

Co je cílem projektu optimalizace pobočkové sítě České pošty?
Cílem projektu je především férové nastavení poštovní sítě tak, aby odpovídala požadavkům současné doby, tzn. vlastní pobočky by pošta měla mít především v místech, kde je největší koncentrace požadavků na služby České pošty. Současné nastavení sítě - až na drobné výjimky z padesátých let minulého století - odpovídá poštovní síti z poloviny 19. století. Česká pošta chce přizpůsobit poštovní síť skutečným potřebám svých zákazníků a zároveň je důležité zachovat kvalitu poskytovaných poštovních služeb.
Celý projekt zavádíme nenásilnou formou, případné změny projednáváme s místní samosprávou, jsme přesvědčeni, že vše je pouze o dobré vzájemné komunikaci a zvyšujícím se počtu pozitivních příkladů změny, která v samotném důsledku zvýší kvalitu služeb pro větší počet zákazníků, než je tomu doposud.