Tepličané budou letos opět vyrážet do Turecka, které ještě loni mnohé odrazovalo kvůli teroristickým útokům. Výrazně vzrostl zájem také o Bulharsko a Řecko. Osvědčenou klasikou zůstává i pro letošní rok Chorvatsko. Potvrzují to cestovní kanceláře.

Podle prodejců dovolených je letos výrazně vyšší zájem o zájezdy, při jejichž zakoupení lidé nyní, na rozdíl od pořízení v sezoně, ušetří tisíce korun. „V posledních 14 dnech u nás pozorujeme větší zájem ze strany klientů. Poptávají týdenní i delší pobyty,“ říká Alena Jirousková z cestovní kanceláře Teplická rekrea.

Do hledáčku lidí se znovu dostávají některé tradiční destinace, o které klesl zájem v důsledku dění ve světě. „Turecko se vrací, do Egypta se lidem zatím ještě nechce,“ podotýká pracovnice teplické cestovní kanceláře.

ZÁJEZDY SE VYPRODAJÍ

To, že se vloni obávané Turecko v letošních předprodejích letních zájezdů vrátilo do první trojky nejžádanějších destinací, vyplývá i z údajů cestovní agentury Invia. I poptávka po zájezdech do Tuniska proti loňsku narostla, a to až pětinásobně.

„Prodeje těchto pobytů už běží. Dovolené do nejžádanějších lokalit se rychle vyprodají,“ uvádí Michal Tůma z Invie.

Z klasických dovolených vévodí mezi Tepličany Chorvatsko. Jedním z těch, kteří se tam vloni podíval, byl Aleš Plzák z Teplic.

„Byl jsem tam autobusem na týdenním pobytu s rodinou. Čisté pláže, počasí se vydařilo. Cenově mě to válení u moře vyšlo jako týdenní sportovně rekreační pobyt v České republice na Lipně,“ uvádí muž, který byl o loňských letních prázdninách na Jadranu s manželkou a dvěma dětmi.

V Turecku už byl několikrát Petr Němec z Teplic. „Byl jsem tam na sportovním soustředění i na rekreaci s manželkou,“ říká. Jedním dechem ale dodává, že to je už několik let. Kdyby si měl dneska vybrat, volil by s ohledem na světové události raději klidnější destinace. „I když je tam už možná klid, asi bych měl strach. Člověk nikdy neví,“ přiznává.

UŠETŘÍ PENÍZE

Lidé v těchto dnech chodí do cestovních kanceláří, aby při pořízení zahraničních pobytů ušetřili peníze. Využívají totiž nabídky tzv. „first minute“, což je první zveřejnění letních pobytů. A právě aby „cestovky“ nalákaly nové klienty už v tento čas, mnohdy vybrané pobyty nabízejí za nižší ceny.

„Máme klienty, kteří se k nám každoročně vrací. Dokonce jezdí na stejné místo. Hodně mají zájem o cestování i senioři,“ dodává Jirousková.