Zdůvodňuje to snahou, aby stát dodržoval vlastní zákony. Nelíbí se mu, že dálnice vede přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Miroslav Patrik z hnutí Děti Země přijel na otevření dalšího úseku dálnice.

Co byste vzkázal obyvatelům, kteří žijí u objízdných tras a také řidičům?

Když se staví dálnice, je přirozené, že se musí doprava odklonit. Trasy byly možné pouze dvě. Navíc je to věcí investora, takže se s tím dalo počítat. Nedalo se ale počítat s tím, že to bude tak dlouho trvat. Projektanti tvrdili, že bude v roce 2010 hotovo. Jenže zapomněli dodat, že nebyla všechna stavební povolení. Mohu tedy lidem vzkázat pouze to, že selhal investor, který měl zajistit, aby ta doprava byla únosná během výstavby. Navíc si myslím, že účelově investor dobu výstavby zkracoval, reálně byla od roku 2007 na pět let, pokud by do ní nezasáhly soudy. Řidičům chci vzkázat, že když vidí, že se staví dálnice, tak tomu mají  přizpůsobit jízdu.

Proč jste se rozhodl před dvaceti lety, že svůj profesní život spojíte s D8 a nikoliv s jinou dálnicí?

Jako první dopravní stavbu jsem řešil obchvat Plzně. Pak se začala připravovat D8 a z logiky věci musela být pod veřejnou kontrolou, neboť je jediná, která vede přes CHKO. V roce 1994, kdy jsem poprvé přijel do Lovosic a Litoměřic mě nenapadlo, že během 18 let bude stát porušovat vlastní zákony a vyškrtne všechny z připomínkovacího řízení. Myslel jsem si, že máme porevoluční období a názory veřejnosti budou vyslyšeny. Bohužel v roce 2003 se schválilo územní rozhodnutí evidentně v rozporu se zákony, což soud v červnu 2010 potvrdil a zrušil ho. Dále byly nesystémové úřednické procesy.

Myslíte, že jste něčeho dosáhl? Ta dálnice stejně stojí.

Dosáhl jsem toho, že jsou tady lidé, kteří se nebojí říct veřejně názor proti státu. Už jen to usvědčit stát z toho, že porušuje své vlastní zákony, dodává motivaci jiným sdružením, která nás žádají o pomoc.