Nákladní člun o výtlaku 500 tun se potopil 19. října v ústecké čtvrti Vaňov. Souprava remorkéru, dvou nákladních člunů a bagru čistila v řece nánosy po předloňské povodni. Potápěči jej museli ve zhruba sedmimetrové hloubce nakonec rozřezat. "Části plavidla inspektoři prohlédli a zjistili porušení trupu ve dnové části. Předpokládáme, že závěr z šetření učiníme před koncem roku," uvedla Urbanová.

V současnosti správa už shromáždila všechny podklady nutné k určení příčiny nehody. "Nyní jsme vyzvali dotčené osoby, aby se s podklady seznámily, zatím pracujeme s více verzemi příčin," doplnila Urbanová.
Na závěr vyšetřování čeká kromě majitele, kterým je společnost České přístavy, také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP). Do Labe totiž uniklo těsně po nehodě malé množství ropných látek. "Hasičům se naštěstí dařilo odchytávat ropné látky nornými stěnami. Odběry prokázaly, že zvýšené koncentrace byly zejména u místa nehody, v Hřensku u hranic s Německem jsme už žádné zvýšené koncentrace nezaznamenali," řekla dnes ČTK ředitelka oblastního inspektorátu ČIŽP v Ústí nad Labem Jana Moravcová.

Teprve po uzavření věci Státní plavební správou se ČIŽP rozhodne, zda vůbec bude udělena nějaká pokuta. "Zatím můžeme říci, že nehoda nezpůsobila znečištění vod ve větší míře," doplnila ředitelka.

Souprava tlačného remorkéru a dvou nákladních člunů o výtlaku 500 a 1000 tun se dostala do potíží při cestě do přístavu, kapitán už nestihl dostat lodě na břeh. Při nehodě se nikdo nezranil. Potopení tak velkého plavidla a do takové hloubky lidé z Povodí Labe nepamatují několik desítek let.
Začátkem listopadu vytáhli technici z vody s velkými problémy alespoň třicetitunový bagr, kterému se při potápění podařilo zaháknout lžící do druhého člunu, rozřezané díly tahal z vody jeřáb od 21. do 23. listopadu. (čtk)