„V budoucnu, i s ohledem na dosažené výsledky, policisté Auto-teamu ve své činnosti rozhodně nepoleví a budou se i nadále věnovat eliminaci především závažných porušení pravidel silničního provozu," uvedl Jozef Bocán, mluvčí Policejního prezidia ČR.

Například v Ústeckém kraji dva protipirátské policejní passaty, vyzbrojené radary a videotechnikou, mají na starosti sledování chování řidičů na dálnici D8, ale i na silnicích první třídy.

Provoz passatů zaplatí hříšníci

Vedoucí ústecké krajské dopravní policie Jiří Ušák uvedl, že posádka passatu může radar zapnout až v okamžiku, kdy chce právě projíždějící vozidlo měřit. Antiradar proto zjistí policejní radar v okamžiku, kdy již mají policisté rychlost jedoucího vozu změřenou.

Ačkoliv každý z vozů stál přes milion korun a má výkonný, ale žíznivý motor, pořizovací cenu a provoz si oba vozy zaplatí sami z vybraných pokut. Podle Ušáka se investice do prvního rychlého passatu policii vrátila takto již po půlročním provozu.

Passaty podle rychloměru mohou jet 260 km/ hod., ale policisté mohou z vozu vyždímat až 300 km/hod. Krajská dopravní policie již jeden passat využívala téměř dva roky, než ho po dopravní nehodě musela odepsat.

Více peněz vybrali na Ústecku

Za první pololetí letošního roku zaznamenaly služební passaty stovky přestupků v Libereckém a Ústeckému kraji. Zajímavé je, že ve třech důležitých položkách více hříšníků přistihli policisté v Libereckém kraji, ve vyšší rychlosti dominovali řidiči na Ústecku.