„Z kopce se to prostě rozjede. Tahle silnice by si vyšší rychlost rozhodně zasloužila. Devadesátka je tu moc přitažená za vlasy,“ míní.

NEBEZPEČNÉ OSTRŮVKY

Tragická nehoda u Obrnic na Mostecku, při které minulý týden zemřela mladá žena, opět rozpoutala diskuzi o tom, zda by se na hlavním tahu z Teplic do Chomutova mělo jezdit na čtyřproudé silnici 110 km/h namísto nynější devadesátky.

Tento úsek silnice I/13 je už několik let na schváleném seznamu ministerstva dopravy, který vyjmenovává silnice, kde by se mohlo jezdit rychleji.

O zvýšení rychlosti rozhoduje kraj po konzultaci s policií. Ta je proti. Argumentuje nevhodností silnice, a to hlavně pro časté zastávkové zálivy a ostrůvky. Právě u jednoho z nich se tragická nehoda stala.

„Za svoji kariéru jsem tu zažil desítky nehod. A některé právě na zastávkách,“ vzpomíná Josef Šejbl, bývalý šéf dopravní policie v Teplicích.

ŠPATNÝ STAV PROTIHLUKOVÝCH STĚN

Silnice není na vyšší rychlost v celé své trase připravená. „Na silnici je spousta úseků, které nesplňují parametry pro 110 kilometrů v hodině. Než se osadí novými značkami, musíme jasně vymezit úseky, kde bude rychlost omezená zpět na devadesátku. A těch bude poměrně hodně,“ upozorňoval už loni Jan Matoušek z krajské dopravní policie.

Na analýze dopravní situace v celé trase se stále pracuje.

Vyřešit dopravu na silničním tahu chce i obec Obrnice. Před lety žádala ŘSD o rekonstrukci protihlukových stěn. Marně.

„Jsou v hrozném stavu,“ říká starostka Drahomíra Miklošová (ODS). Dopravní experti by podle ní měli navrhnout bezpečnější řešení autobusových zastávek, které chrání malý a starý ostrůvek. Právě do něj auto se ženami narazilo.

Naopak zastáncem zvýšení rychlosti je Jan Pechout z BESIPu. „Auta už dneska mají stabilizaci a ABS a je to už někde jinde. Když se tam nebude bláznit, tak to není nebezpečné,“ je přesvědčený Pechout.