Daniel Vítek z teplické policie již ve středu večer uvedl pro Deník: „Doufejme, že pátrání sice vyjde v novinách, ale mezitím řidiče objevíme.“
Ve čtvrtek pátrání pokračovalo, policie nevyloučila ani zapojení vrtulníku do akce.

Martin Homola

Co o hledaném řidiči víme? Martin Homola (1973) z Teplic je pohřešován od 27. 6. 2011, kdy v 5.00 hod. jako řidič nákladního vozidla opustil areál firmy, v Teplicích sídlící v Hřbitovní ulici. Vydal se na cestu do Belgie, kam měl dorazit téhož dne. Do cíle nedojel a nepodal o sobě žádnou zprávu.
Pohřešovaný řídil nákladní IVECO Stralis bílé barvy s oranžovým nárazníkem, registrační značky 4U0 6047. Na obou dveřích kabiny s logem firmy Unitransport (tvar zeměkoule) s mrazícím návěsem značky Krone bílé barvy, registrační značky U02494. Pravá přední část návěsu v prostoru za spolujezdcem je poškozená – je zde vylomena část laminátu. Převážel ruční elektrické nářadí v hodnotě asi 1 000 000 korun.
Pohřešovaný řidič je vysoký 170 – 180 cm, střední postavy, má hnědé krátké vlasy s čelní pleší a modré oči.
Víme také, co měl naposledy pohřešovaný Homola na sobě: Modré rifle, zelený svetr a hnědou koženou vestu.

Hranici nepřejel?

Česká policie nemá žádnou informaci o tom, že by kamion, ve kterém jel Homola, přejel české státní hranice. „Ale vzhledem k otevřenosti schengenského prostoru nemusel kamion přejet hranice jenom po dálnicích či silnicích první třídy. Nicméně je čtvrtek a dosud takovou informaci nemáme. Proto se soustřeďujeme na pátrání v rámci České republiky,“ uvedl Vítek.
Nicméně kamion mohl proklouznout do zahraničí i po sledovaných hlavních silničních tazích. Stačí k tomu čtvrthodina, během které zloději změní na kamionu určité markanty, od kterých policie může cestu kamionu vystopovat.
Jakmile je řidič a jeho kamion v pátrání, informace o tom mají k dispozici policisté v celé Evropě.

Co se stalo?

Policie nechce spekulovat, ani uvádět bližší informace k pátrání po řidiči kamionu. „Z taktického hlediska více říci nemůžeme,“ zdůraznil Vítek.
Samozřejmě náhlé zmizení kamionu vyvolává spekulace, zda se řidič s nákladem nestal obětí krádeže nebo loupeže. Jisté je, že elektrické nářadí představuje sortiment, který se zlodějům dobře prodává. Na druhou stranu ale náklad za pouhý jeden milion korun není pro zloděje příliš zajímavý, ale jenom v případě, že by znali předem hodnotu nákladu.
Řidič také mohl vyhledat lékařskou pomoc, protože mu bylo špatně a zkolaboval a neměl u sebe žádné doklady. Je to málo pravděpodobné, ale nelze vyloučit předem nic.

Další otazníky

Kriminalista, který si nepřál být jmenován, k případu uvedl pro Deník, že kamion by dokonce nemusel ani opustit teplický okres.
Ve staré tovární hale, v zaprášeném skladu, či ve stodole může stát automobil zaparkovaný a nikdo to nezjistí, kde je. Je v nenápadném soukromém objektu. Dostane nový nátěr, novou identitu.
Nicméně jediné, co víme zcela jasně je, že zmizení řidiče s kamionem ve čtvrtek bylo stále ještě záhadou. O to větší, že podobné případy jsou velmi vzácné.
Policisté v teplickém okrese sice už řešili krádež celého kamionu, ale případ, kdy by zmizel s naloženým kamionem i řidič, nepamatují. Uvidíme, zda bude moci přinést zprávu, že po uzávěrce novin policie řidiče nalezla. Byla by to dobrá zpráva.