Hodně záleží na počasí. Když třeba začne pršet, je nehod na některých místech více. Kritická místa jsou ve většině případů vyznačena dopravní značkou, která nařizuje za deště zpomalit. Ne všichni řidiči to ale respektují.

Čím rychleji auto po mokré vozovce jede, tím více vody musí drážky na pneumatice odvést. V určitou chvíli to ale může dojít tak daleko, že se mezi vozovkou a pneumatikou z vody vytvoří jakýsi klín a auto se stává nezvladatelné.

Není to hlavně počasí, co je příčinou dopravních nehod. Mohou za to především neposlušní řidiči.

Řadu kritických míst skrývají severočeské silnice. Z policejních statistik vyplývá, že řidiči v loňském roce často bourali na stejných místech v teplickém okrese. Například okružní křižovatka Nové Dvory – křižovatka Bystřany, kde bylo vloni zaznamenáno policisty dvaatřicet nehod.

Z pohledu počtu dopravních nehod byl vyhodnocen jako jeden z nejhorších úseků silnice I/13, od kruhového objezdu Hřbitovní, okolo čerpací stanice ONO v Teplicích na Nákladní ulici až po křižovatku Gagarinova. Dochází zde k největšímu počtu nehod, nicméně nejedná se většinou o velké nehody. Spíše tzv. strkačky.

Právě křižovatka Riegrova – Stanová byla vloni v Teplicích z hlediska počtu nehod nejhorší. Stalo se zde od ledna do prosince padesát nehod. Nyní se ale situace zlepší, neboť zde je kruhový objezd, který provoz zpřehlednil.

Kvůli vysoké rychlosti řidičů je vyhodnocena jako jedna z nejhorší silnice mezi Teplicemi a Bílinou. Například v úseku, kde se najíždí v Teplicích na dvouproudovou silnici.

Kvůli počtu nehod je třeba také označit za „problémovou“ křižovatku mezi Osekem a Duchcovem, než se vjíždí do Duchcova a také silnici Osek – Háj – Dubí – Krupka.

Preventivně policisté měří rychlost také na E 55 u výjezdu z Teplic na Dubí.

V Bílině například policisté označují za nebezpečný nehodový úsek křižovatku Na Kyselce – křižovatka Břežánská.

V Duchcově to je vjezd a výjezd k čerpací stanici v ulici Osecká – křižovatka Osecká, Horská, Teplická.