Je to už šestý výrobní závod. Dva závody jsou v Německu, další jsou v Polsku, USA a Brazílii. Společnost založil v roce 2002 v Lipsku polský student, který přišel s nápadem, nabízet lidem individuálně potisky na trička a další textilie podle jejich představ třeba i na jediný kus. V úspěch tehdy věřil jen on, ale ukázalo se, že měl pravdu. Dnes je firma Spreadshirt aktivní na 20 trzích a komunikuje ve 12 jazycích. V loňském roce zaznamenala obrat ve výši zhruba 72 milionů eur a rozeslala 3,3 milionu výrobků do více než 150 zemí světa.

V Krupce chtějí na začátku potisknout denně 2500 triček a mikin. Potisky tu dělají i na hrnky. V roce 2016 pak chtějí produkci zdvojnásobit na 5000 kusů denně. „Trička jsou nejprodávanější, ale potisky děláme i na mikiny nebo na obaly na mobilní telefony. V příštím roce se výroba v Krupce rozšíří o polštářky a další textilní produkty, odznaky, hodiny, podložky pod myš a další výrobky. V Německu jsou před Vánocemi velmi žádané třeba kuchyňské zástěry s vtipnými potisky, jako dárek pod stromeček," řekla nám Claudia Becher z centrály v Lipsku.

Všechny výrobky, kterých má firma v nabídce více než 150, jsou potisknuty na vyžádání, mailové objednávky se vyřizují obratem.

Philip Rooke, generální ředitel mateřské společnosti k otevření nového závodu v krupské průmyslové zóně uvedl: „Velký růst firmy nás vedl k potřebě otevření dalších výrobních závodů. Potřebujeme více produkčních kapacit především v Evropě, takže továrna v Krupce nám ulehčí tyto požadavky naplnit. Dává nám skvělou flexibilitu, protože Krupka je blízko našemu distribučnímu centru v Drážďanech, což je pro nás perfektní."

V krupském závodě se využívá digitální technologie tisku a zažehlovací potisk. Každé tričko a hrnek, který tu vyrobí, jsou originál s nápisem nebo obrázkem, který si zákazník přeje. U digitální technologie tisku trvá výroba trička 7 minut a pokud ho neposílají na druhý konec světa, má ho majitel doma do dvou až tří dnů. Každý výrobek by se měl k zákazníkovi dostat nejpozději do pěti dnů.

Primátor Jaroslav Kubera, který si přišel nový závod prohlédnout, si přál na černé tričko nápis "Za všechno můžu já". Zvolil zažehlovací potisk. Jak jsme se dozvěděli, fólie, které se k tomu používají, v Lipsku testovali na tričku praním. Poté, co tričko stokrát vyprali, vypadalo prý už mírně opraně, ale nápis na něm byl naprosto neporušený.

Noví zaměstnanci si zatím pochvalují, že práce není jednotvárná, protože každé tričko nebo hrnek jsou jiné. Čeká je ale náročné předvánoční období, kdy si řada lidí vzpomene na poslední chvíli, že by chtěla stihnout ještě dárek pod stromeček. "Poslední objednávky přijímáme 18. prosince, aby zboží došlo včas. Loni to bylo opravdu hektické, 19. prosince jsme vyřídili 19 tisíc objednávek, ale dárky byly všechny pod stromečkem včas," usmívala se Claudia Becher.