Dusno, nedýchatelno a zamračené pohledy lidí. Tak to od pondělí vypadá na teplické radnici. Pokud si v těchto dnech potřebujete vyřídit své osobní doklady, musíte se obrnit velkou trpělivostí.

Kvůli rekonstrukci stávajících prostor v budově u domu kultury fungují přepážky pro občanské, cestovní a řidičské průkazy na jiném místě, a to právě v hlavním objektu radnice na náměstí Svobody. Provizorní provoz má trvat do konce prázdnin.

„Důvodem omezení je oprava jedné z budov magistrátu, která zahrnuje částečné zateplení, vyčištění kamenných obkladů, výměnu oken a skel, výměnu klimatizace, instalaci fotovoltaické elektrárny a další práce, které si vyžádaly dočasné vyklizení prostor,“ vysvětlil tajemník úřadu Marek Fujdiak.

Ilustrační foto.
Nezaměstnanost na Teplicku opět klesla. Firmám chybí lidi

Lidé se proto musejí mačkat na provizorním pracovišti, které vzniklo z chodeb hlavní budovy teplického magistrátu a přilehlých zasedacích místností. Pracovníci úřadu se snaží příchozí navádět na konkrétní místa, která jsou zároveň vyznačená šipkami s popiskami konkrétních agend. Registrační systém, který vás zařadí do pořadí, je hned u vstupního schodiště do budovy radnice.

„Je to trochu zmatek. Byl jsem zde v pondělí, ale vzdal jsem to. Tak to zkouším dneska. Když ale vidím ty plné chodby, tak nejsem příliš nadšený,“ komentoval změny Roman Koštík, který si sem přišel zažádat o nový pas.

Podatelna a pokladna jsou k dispozici pouze v přízemí budovy na náměstí Svobody. Úřední hodiny zůstaly zachovány.

Provizorní přesun agend z budovy od domu kultury do hlavního objektu teplického magistrátu se týká cestovních dokladů, občanských průkazů, řidičských průkazů, evidence vozidel, matriky a evidence obyvatel.

Projekt Teplické meziměstské železnice (TEMMŽE).
Nový dopravní projekt pro Teplicko: Dopravu by mohly zklidnit vlakotramvaje

„Některé přepážky máme v přízemí, další v prvním patře budovy. Dali jsme pro tyto účely i prostory v zasedací místnosti, kterou jsme upravili tak, aby vše vyhovovalo platným zákonům. Včetně vymezeného a odděleného prostoru pro focení na doklady,“ podotkl Fujdiak.

„Vzniklou situaci zatím zvládáme, k nějakým větším prodlevám nedochází. Prázdninový provoz máme v provizorním prostředí. Proto také nejde si na toto období předem rezervovat termíny u přepážek přes webové stránky města, jak na to jsou někteří lidé zvyklí,“ uvedl vedoucí správních agend Karel Blaschke.

Další oddělení ve stávající budově teplického magistrátu naproti domu kultury, jako je odbor dopravy či životního prostředí, by rekonstrukce neměla nikterak výrazně ovlivnit.

Tajemník Marek Fujdiak zároveň ale připustil, že může v rámci stavebních prací dojít k neplánovanému dočasnému výpadku a úřad na to bude muset dle situace zareagovat. „Jinak než za provozu rekonstrukci udělat nelze,“ konstatoval tajemník.

MHD Teplice. Ilustrační foto
MHD v Teplicích zůstane Arrivě, má novou smlouvu do roku 2023