Výstraha platí od pátečního poledne do devíti do večera pro Prahu, Středočeský, Ústecký kraj a Českolipsko v Libereckém kraji.

„Pro střední a severní Čechy zvyšujeme stupeň nebezpečí z velmi vysokých teplot na extrémně vysoké teploty na pátek 14. srpna," uvedl ČHMÚ.

Co je vhodné pít a v jakém množství

Při všem tom zdůrazňování a připomínání správných zásad dodržování pitného režimu se málokdy dozvíme, co bychom vlastně měli pít a v jakém množství, protože i tady platí, že všeho moc škodí. Vypitím velkého množství tekutiny najednou, v domnění, že své tělo zásobujeme pro zbytek dne, si totiž rozhodně nepomůžeme, může to být spíš naopak. Zkuste se tedy držet těchto pravidel:

- snažte se pít přírodní neperlivou vodu s minimálním obsahem soli a minerálů
- méně častou alternativou mohou být ovocné šťávy a džusy, čaj bez kofeinu
- při extrémní zátěži a vysokých teplotách by mělo být maximální množství přijatých tekutin u dospělého člověka čtyři litry
- vyhýbejte se slazeným limonádám, energetickým a alkoholickým nápojům, nápojům s velkým množstvím kofeinu, barviv a umělých sladidel

Přestože pojem pitný režim i význam jeho dodržování jsou nám známy, pravidelný přísun tekutin bývá mnohdy opomíjen a podceňován, dokonce i v tak tropických letních dnech, která nás právě sužují.

Stravování

Strava má být v letních měsících "lehčí" tj lehce stravitelné, s nižší energetickou hodnotou, současně však musí poskytovat dostatek výživných látek.

Složením má být vyvážené a pestré - dostatek celozrnných výrobků, ovoce a zeleniny, nízkotučných mléčných výrobků, ryb, drůbeže, brambor a luštěnin, méně jídel a potravin bohatých na tuky a jednoduché sacharidy.

Kupovat jen takové množství a druhy potravin, které jsme schopni zkonzumovat do vyznačeného data spotřeby, a pro které máme zajištěny podmínky skladování podle pokynů výrobce na obalu. Po nákupu dopravit potraviny co nejdříve domů - uchovat v lednici.