Řidiči tak musejí postávat v kolonách i při jízdě centrem města, přes něž vede objízdná trasa.

Kolaps překvapil

Patrně nejtragičtější situace je na Předmostí, v Přístavní, v Důlcích a v Krásném Březně. Autobusy i trolejbusy končí jízdu do centra v Krásném Březně a Ústečané zbytek musejí dojít po svých. Řidiči pak leckdy i na více než hodinu váznou v dopravní zácpě.

Dopravní kolaps potrvá týden

„Co se k tomu asi dá říct? To snad vidíte, jak to vypadá, ne?“ rozčiloval se cestující, který se představil jen jako Martin. Ne každý ovšem reagoval tak emotivně. „Co s tím naděláme?“ odevzdaně řekla Jana Bauerová.

Není se co divit. Kdo totiž například cestuje MHD z Krásného Března, většinou pocítí dopravní zácpu již od bývalého obchodního centra Prior, tedy od Corsa. Pokud někdo včera jel například trolejbusem číslo 55 z konečné v 8.38 hodin na Mírové náměstí, přijel po nekonečném čekání až v 9.20 hodin.

Dopravní podnik dopoledne vyslal pro posílení dopravy na trať také zálohové autobusy. Mnohdy se ovšem kvůli zácpám naopak stávalo, že se sjíždí několik trolejbusů jedné linky za sebou. Jízdní řády se pro mnoho linek změnily v cár papíru.

Objízdná trasa

Kamiony v centru

Bez nadsázky se dá též konstatovat, že kvůli uzavírce zkolabovala část hlavního tahu mezi Děčínem a Prahou, potažmo přivaděč z Ústí na dálnici D8.
O dopravě čtěte také v glose Františka Ročka.

KAM MŮŽE JEN MHD?

- Most dr.Edvarda Beneše (ve směru do centra)
- Masarykova (od Špitálského náměstí po Pařížskou, ve směru do centra)

POZOR NA KOLONY

- Řidiči mohou v kolonách strávit i několik hodin

A tak řidič osobního vozu, jedoucí třeba ze Střekova, narazil u mostu Edvarda Beneše na zákaz vjezdu, musel otočit a přes řeku jet po Mariánském mostě, kde spolehlivě uvázl. Dobrá polovina z řidičů si pak musela zařazení do toho správného pruhu vynutit.

O „zipování“ jako by slyšel málokdo. „Požádal bych řidiče o využívání tzv. ZIPu na ulici Přístavní, pomůžete tím k větší plynulosti jízdy v tomto zúženém prostoru. Stejně tak jako v ranní době na ulici Výstupní,“ apeloval Karol Kočárek, šéf dopravní policie.

Doprava je odkláněna přes centrum města a Severní Terasu. Výjimkou tak nejsou ani kamiony v samém srdci krajské metropole.

Od ranních hodin pak na většině křižovatkách řídili dopravu policisté, v průběhu dne se úřady nevyhnuly uzavření některých ulic pro individuální dopravu. Na mnohých místech se objevily zákazové značky s výraznou žlutou dodatkovou tabulkou s nápisem „Mimo bus“.

„Stojím delší dobu u autoškoly v Krásném Březně, moje zpoždění je skoro hodinové,“ uvedl jeden z řidičů, který zůstal stát v koloně. Zhruba o necelou hodinu později byl pak tento řidič teprve pod Mariánským mostem.

Jak ale uvedla Ivana Solničková z kanceláře primátora, práce, pro něž bylo ulici nutné uzavřít, neprovádí Ústí. „Za uzavírkou je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je zhotovitelem stavby v Přístavní ulici,“ řekla.

Podle informací, zveřejněných na internetových stránkách Ústeckého kraje, má uzavírka trvat do 13. prosince, tedy do neděle. Do té doby lze také počítat s nepříjemnými zácpami.

Přesto je tu naděje zkrácení uzavírky. Ta je nutná kvůli stavbě nového mostu přes řeku Bílinu. Uvedla to Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD. „Pracujeme do pozdních nočních hodin, chceme to mít hotové v rychlejším termínu.“

Porovnejte s Deníkem…:


Přístavní ulice ve směru do centra (cca 9.00 hodin)…


Přístavní ulice ve směru z centra (cca 9.00 hodin)…

I/30 - Ústí nad Labem, ul. Přístavní (Zdroj: www.kr-ustecky.cz):
- úplná uzavírka
- stavební práce
- výstavba povodňové hráze

Trvání uzavírky od 7.12.2009 do 13.12.2009.

Objízdná trasa pro nákladní dopravu: ze směru od Prahy-X ul. Pražská a Přístavní vlevo po OK silnice II/613 ul. Žižkova, dále po D8 sjezdem přes OK u Úžína po I/30 směr Tesco, ul. Havířská, Všebořická, přes X Na rondelu po ul. Božtěšická, Sociální péče, Krušnohorská, Hoření, Důlce, Předmostí zpět na ul. Přístavní – platí v obou směrech.

Objízdná trasa pro osobní dopravu: směr Praha-vpravo sjezdem z I/62, ul. Přístavní po I/30, ul. Předmostí, po MK ul. Velká Hradební, Pařížská, Brněnská, Panská, U Trati, po II/613 (OK Pod Větruší) zpět na I/30, ul. Pražská; směr DC- vlevo sjezdem z I/30, ul. Pražská po II/613 (OK Pod Větruší), MK ul. Malá Hradební, U Nádraží, po I/30 ul. Předmostí na I/62, ul. Přístavní.

Situaci v dopravě v Ústí nad Labem i nadále sledujeme.
Chceme skončit dříve

Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, vysvětluje, proč je uzavírka Přístavní ulice nutná.

Jak dlouho má uzavírka trvat?
Povolena je do 13. prosince. Jsou ovšem skvělé klimatické podmínky, takže dělníci pracují v plném nasazení do pozdních nočních hodin, takže předpokládáme a přejeme si tuto lhůtu uzavírky zkrátit.

Kvůli čemu je nutné silnici uzavřít?

Ukládáme nosníky pro novou část mostu přes řeku Bílinu. Staví se skoro celý nový.

Kolik se na stavbě pohybuje dělníků a techniky?

Je to asi 80 lidí, technika se mění každý den podle prováděných prací.

ZPRACOVALI Filip Vlček a Janni Vorlíček