„Myslím si, že je to vyhazování peněz,“ řekl Deníku Pavel Sušický, předseda ústecké ODS. Kampaň prý ODS zahájí až někdy v dubnu.

„Lidé by potom byli akorát otrávení z takové masáže,“ uvedl Sušický k podle něj předčasnému zahájení velké billboardové kampaně.

Ani sami Ústečané příliš nepotvrzují, že by v jejich rozhodování zásadní roli hrály reklamní poutače.

„Všimla jsem si Paroubka, jak bojuje o mateřskou. Oni ale všichni před volbami slibují a pak z toho nic není. Podle billboardu se určitě nerozhoduji,“ vyjádřila se kriticky Denisa Gunarová, která se prý o volby příliš nezajímá a nechodí ani pravidelně volit.

Stejného názoru byla i Olga Solcerová. „Jsem už rozhodnutá předem, koho budu volit. Nějaký billboard to už nezmění,“ uvedla Solcerová.

Pavel Kouda, místopředseda ústecké krajské ČSSD, si nemyslí, že by to bylo mrhání penězi.

„Je to kampaň postavená a rozpočítaná na tři měsíce dopředu, v níž jde o určitý výsledek, o pozitivní dopad,“ ujasnil cíle strany Kouda a pokračoval: „Je to svobodné rozhodnutí každé strany, jak svou kampaň vede.“

Ústecká TOP 09 má v Ústí billboardů jen poskrovnu. Podle Jana Teufela, předsedy ústeckého krajského výboru TOP 09, je zbytečné a neefektivní teď začínat velkou kampaň.

„Volič, vyjma těch kmenových, se podle mě rozhoduje až na závěr volební kampaně,“ zamýšlel se Teufel. Prostředky strany jsou prý omezené, plánují spíše přímá setkání s voliči na nejrůznějších akcích.

„Těžiště naší kampaně bude na vyjádřeních našich čelních představitelů,“ uvedl Teufel.

Papírové tváře ze Strany zelených v Ústí ještě nikde neuvidíte. „Přesné datum začátku kampaně ještě nevíme, ale bude to v dubnu. My nemáme stomilionový rozpočet pana Paroubka,“ řekl Petr Klepiš, ústecký krajský předseda Strany zelených, který tímto upozornil na vyhazování peněz.

Billboardům v rozumné míře se prý Zelení nebrání, ale podstatné je podle nich jít mezi lidi. Dále jdou s moderními trendy. „Chceme hodně využít sociálních sítí, Twitteru, Facebooku. Maximálně využijeme internetu a webové reklamy. Některé další věci si Zelení nechávají jako překvapení.

Lídrem za Stranu práv občanů (SPO) se v Ústeckém kraji stal Miloš Zeman. Také on na nás hledí z několika billboardů. Jejich počet se ale zvyšovat nebude, jak uvedl Eduard Zeman, mluvčí Strany práv občanů.

„My si myslíme, že billboardy kampaně nevyhrávají. Za další takové billboardy stojí velké peníze a my nejsme bohatá strana jako sociální demokracie,“ uvedl mluvčí Zeman.

Na co tedy sází? „Hlavní součástí naší kampaně je kampaň kontaktní, tedy přímé setkávání s voliči,“ vysvětlil Eduard Zeman.

SPO plánuje, že poslední tři týdny před volbami bude Ústecký kraj křižovat autobus Zemák.

Také komunisté vyčkávají. „Nejdůležitější odstartování předvolební kampaně bude v souvislosti s oslavami Mezinárodního dne žen,“ řekl Deníku Pavel Vodseďálek, předseda ústeckého výboru KSČM. Důraz spíše kladou na individuální kampaň.

ZPRACOVALA Kateřina Drozdová