Čtyři auta, která se zúčastnila střetu a došlo přitom ke smrti osob, patřila zahraničním majitelům.

Smrt 39 lidí a také 108 těžkých zranění zavinili řidiči.

Podle statistik dopravní policie zemřeli lidé při nehodách vozidel za následujících okolností: Svou vinou přišli ke smrtelnému úrazu 2 cyklisté a 8 cyklistů zavinilo těžká zranění. Vinu za smrt má jeden chodec, těžce zraněno z téhož důvodu bylo 7 osob, většinou šlo o děti.

Hlavní příčiny

Hlavní příčinou smrtelných následků byla ve 14 případech nepřiměřená rychlost, ve 13 případech nesprávný způsob jízdy. V 9 případech lidé zemřeli kvůli nedání přednosti v jízdě a 3 zemřeli v důsledku nesprávného předjíždění.

Podle místa tragédie ve 32 případech smrt potkala lidi na silnici mimo města a obce, tedy v místech, kde auta jedou vyšší rychlostí. Se vzrůstající rychlostí vozidla při nehodě roste i míra ohrožení cestujících. V obcích a městech zemřelo při nehodách jenom 10 lidí.

Z hlediska typu komunikace jediná osoba zemřela na dálnici. Na silnicích 1. třídy bylo usmrceno při nehodách 23 lidí, na silnicích 2. třídy 5 a na silnicích 3. třídy též 5 osob. Na místních cestách zahynuli 2 lidé.

Dny si nevybírají

Pokud jde o otázku, které dny v týdnu byly nejtragičtější, velké rozdíly nebyly, protože lidé umírali ve všech dnech týdne. V sobotu, neděli a v pondělí dopravní policisté zaznamenali po 7 mrtvých. Šest mrtvých je evidováno v úterý a ve čtvrtek. Ve středu zahynulo 5 a v pátek 4 lidé.

Z hlediska těžkých zranění nejvíce případů úmrtí bylo vzestupně zaznamenáno od čtvrtka do soboty úmrtí 22, 23, 24 osob.

Alkohol u 1 viníka nehody byl prokázán v množství 0,24 0,5 promile a též v 1 případě měl opilý řidič v době nehody 1,5 promile a více.

Z hlediska druhu vozidla jeden člověk zemřel při nehodě motocyklu, 33 při nehodě osobního auta. Při nehodě nákladního automobilu zemřeli další 3 lidé, z toho 1 při nehodě návěsu. Po dvou obětech policie eviduje při jízdě traktorů a na jízdním kole.

Za osm měsíců letošního roku 18 lidí zemřelo při srážce s vozidlem a 10 lidí zahynulo při nárazu na pevnou překážku. Srážka s chodcem znamenala smrt pro 8 dospělých a 1 dítě. V 5 případech došlo k úmrtí při havárii vozidla.

Stav vozovky

Dalším paradoxem dopravních nehod je skutečnost, že většina těžkých nehod s tragickými následky se stala za dobrých jízdních podmínek. Naopak ve sněhu, za mokra a za tmy bylo nehod málo. Na suché vozovce zemřelo 31 osob, jenom 1 člověk zemřel na suché znečištěné vozovce, 9 na mokré silnici, 1 člověk zemřel při nehodě na vozovce s náledím, kde byl ujetý sníh a vozovka nebyla posypána.

Nejvíce nehod provázených smrtí, 24 případů, proběhlo ve dne za nezhoršené viditelnosti. A taktéž v noci na silnici bez osvětlení v 9 případech nebyly zhoršené povětrnostní podmínky.