Jednou z prvních žen, která zde projde odbornou instruktáží, bude dnes v 11.00 hodin modelka Andrea Kloboučková. Na speciálním fantomu si totiž vyzkouší nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Stejně jako ona, potom mohou další ženy a dívky v teplické Olympii před prodejnou Datart získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 11. do 19. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů.

Obchodní centrum Olympia Teplice je další zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás. „Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek," uvádí ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc."

Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující," uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život."

Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření.

V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.