VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prošli jsme přes Labe vnitřkem Mostu generála Chábery

Litoměřice /FOTOGALERIe/ – Mysleli jste si, že nový litoměřický most přes Labe, který oficiálně nese název Most generála Chábery, je betonová stavba, na které krom toho, že pěkně vypadá, není nic, co by vás mohlo zajímat?

13.7.2010
SDÍLEJ:

Redaktoři Litoměřického Deníku navštívili v rámci seriálu Vstup Deníku povolen útroby nově vybudovaného Mostu gen. Chábery.Foto: Deník/Karel Pech


A přece pro vás máme jednu zajímavost. Nový most je totiž po celé své délce dutý. Nejedná se ovšem o nějakou úzkou obslužnou uličku, nýbrž o několik metrů širokou a v nejvyšším bodě u nosného pilíře na špičce Písečného ostrova přes pět metrů vysokou chodbu.

Litoměřický Deník se do útrob mostu dostal díky ochotě a svolení Správy a údržby silnic (SÚS) Litoměřice a zdejší městské policie. Lidé ze správy a místní strážníci totiž po předání mostu do užívání dbají na to, aby byla stavba řádně udržovaná a chráněná před vandaly a dalšími živly.

Most generála Chábery je dutý hlavně kvůli snížení hmotnosti, která je už tak obrovská, a také kvůli tomu, že uvnitř vede jednak odvodnění vozovky a jednak elektroinstalace pro osvětlení mostních útrob. Podle zástupců SÚS Litoměřice není v budoucnu vyloučeno další využití vnitřku mostu pro vedení nových inženýrských sítí.

Vandalům odolá

Celý mostní objekt je chráněn jak zvenku, tak zevnitř. Z obou stran mostu sledují dění na mostovce a blízkém okolí dvě kamery městského kamerového systému, které jsou napojeny na městskou policii, která tak má o všem přehled. „Co se týká zajištění vnitřku mostu, ten je kompletně elektronicky zabezpečen,“ říká Vlastimil Filous, vedoucí výroby provozu SÚS Litoměřice.

Navíc vstup na litoměřické straně je přímo pod jednou ze zmíněných kamer. Litoměřická i mlékojedská strana mostu má také obslužný technický otvor pro manipulaci s technikou. Tyto vstupy jsou chráněny ocelovými rošty, zajištěnými čtyřmi pevnými šrouby.

Po vstupu do mostu na litoměřické straně jsme museli vylézt do spodní úrovně mostních oblouků. Při cestě přes Labe vlastně kopírujete tvary oblouků tak, jak jsou vidět ze břehu. Překvapilo nás, že i když bylo v době naší návštěvy mostu venku příšerné horko, v mostu to tak zlé nebylo.

Je to také díky řadě odvětrávacích otvorů, které jsou jak ze stran stavby, tak zespoda. Během více jak půlkilometrové cesty vnitřkem mostu nám nad hlavami jezdily desítky tun vážící kamiony, hluk z nich však most pohlcuje překvapivě dobře. Výrazně slyšet je provoz jen na krajích mostu při přejezdu vozidel přes dilatační spáry.

Při cestě mostem si připadáte, jako byste procházeli nějakým protiletadlovým krytem. „Teoreticky by to kryt i mohl být, ale při nějakém útoku by byl most jedním z prvních napadených bodů v regionu,“ říká Vlastimil Filous ze SÚS Litoměřice.

Most generála Chábery v číslech
Hlavní pole mostu má rozpětí 151 metrů, což ho v České republice řadí mezi mosty s největším rozpětím.
Délka nosné konstrukce nového mostu je 584, 5 metru.
Celková délka Mostu generála Chábery dosahuje 607,9 metru.
Celkové náklady na realizaci stavby náročného díla byly 1,6 miliardy korun.
Most má 6 pilířů, jeden z nich stojí přímo na špičce Písečného ostrova.
Nosná plocha konstrukce mostu je 8695 metrů čtverečních.
Šířka nosné konstrukce druhého litoměřického mostu je 17 metrů.
Výstavba mostu trvala 4 roky.
Most se jmenuje podle válečného veterána, pilota Františka Chábery, který zemřel v roce 1999. Chábera byl také členem skupiny letců RAF.
Most s dálničním přivaděčem umí čelit povodni, podobné té z roku 2002

Zajímavý zážitek

Když se z litoměřické strany blížíte nad hladinou řeky k Mlékojedům, most se začíná stáčet vpravo. Je to jako byste šli tunelem metra a čekali, kdy proti vám vyjede vlak. Na specifický zvuk nad vámi projíždějících aut si pomalu zvykáte a jednou z ventilačních rour se díváte dolů na zem. Někde jste až 13 metrů vysoko.

Krátký pohled na Labe ze dveří mostu na mlékojedské straně a jdeme zpátky. Po cestě dva naši průvodci ze SÚS Litoměřice, Vlastimil Filous a Karel Husar mluví o tom, že most je sice krásná stavba, nicméně teprv s realizací Západní komunikace, která na něj naváže, získá stavba díla za 1,6 miliardy korun svůj plnohodnotný význam dálničního přivaděče.

Autor: Miroslav David

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 15 000 Kč

Mechanici a opraváři motorových vozidel Automechanik. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: řidičský průkaz skupiny B, Oprava a údržba osobních vozidel a dodávek., Hlásit se telefonicky na č. 778 034 858 PO - PÁ 12 - 16 hodin. Pracoviště: Líbal trade s.r.o. 001, Pražská, č.p. 3259, 415 01 Teplice 1. Informace: Luděk Němeček, +420 778 034 858.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 19 000 Kč

Řidiči vysokozdvižných vozíků Skladník / Expedient. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Smlouva na dobu určitou s prodloužením na rok a následně doba neurčitá, , Skladník/Expedient, Pracovní náplň je tvořena dvěma pracovními pozicemi:, , Skladník, - Příjem výrobků na sklad, - Kontrola přijatého zboží /správný počet, kvalita/, - Naskladnění výrobků, - Kompletace výrobků pro výrobní pracovníky, - Řešení oprav, reklamací, - Vedení skladové evidence, - Zodpovědnost za inventuru skladu, - Komunikace s oddělením péče o zákazníka, - Dohledávání zásilek v systému, , Expedient, - Expedice hotových výrobků, - Tisk adresných štítků, - Lepení na balíky, - Třídění dle přepravců, - Předání balíků přepravci, - Správa přepravních dokumentů, , Jaké znalosti a dovednosti byste měli mít, - Počítačové znalosti-stupeň pokročilý, - Zkušenosti s prací v podnikových systémech, - Anglický jazyk (základní znalost), německý jazyk (základní znalost je výhodou) , - Všímavost k detailům, zodpovědnost, komunikace, vstřícnost, , Výhodou bude, pokud budete mít, - oprávnění na použití VZV, , Zaměstnanecké výhody, - Stravenky ve výši 105,-Kč, - Týden dovolené navíc , - Kurzy anglického jazyka, - Firemní benefit (potisk výrobků), - Příjemné pracovní prostředí. Pracoviště: Spreadshirt manufacturing česká, s.r.o. 002, Pod Dolní drahou, č.p. 107, 417 42 Krupka 1. Informace: Monika Trešlová, .

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Ostatní specialisté a 26 020 Kč

Řídící pracovníci na základních školách Zástupce ředitelky školy pro druhý stupeň ZŠ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nástup možný ihned, nebo dle dohody., PP na dobu určitou - jeden rok od data nástupu., Nástupní plat je základní, odvíjí se dle prokázané praxe a zkušeností + příplatky za vedení., Požadujeme plnou kvalifikaci dle zákona o pedag. pracovnících č. 563/2004 Sb. v platném znění, znalost NJ podmínkou, upřednostníme zkušenost na této pracovní pozici., Zaměstnanecké výhody - Čerpání FKSP, dotované obědy, služební notebook, příplatky za vedení., V případě zájmu zašlete životopis e-mailem.. Pracoviště: Základní škola a mateřská škola teplice, koperníkova 2592, Koperníkova, č.p. 2592, 415 01 Teplice 1. Informace: Milena Havlová, +420 417 553 040.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidiči MKD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 45000 kč. Volných pracovních míst: 70. Poznámka: Základní mzda 13 400 - 20 000 Kč, plné diety + odměny, pravidelná mzda, , Tandemové soupravy Mercedes, max. 5 let staré., Požadujeme: , řidičský průkaz skup. C, E, profesní průkaz, kartu řidiče, dodržování nařízení č. 561,, Hlásit se telefonicky na č. 725 699 397 p. Migl. Pracoviště: Stebal spedition, s.r.o. 001, Horská, č.p. 302, 417 02 Dubí. Informace: Jan Migl, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Robin Hanzl.

Hvězda Robin Hanzl: NHL? Ta už asi nevyjde. Mám svůj věk

Nehoda tří aut v Duchcově.
3

Řidiče museli hasiči vystříhat, škoda na autech je 200 tisíc

Místo dieselů elektrika. Na některé tratě v kraji vyrazí nové soupravy

Ústecký kraj - Na české železnici potichu finišuje jedna z velkých soutěží na provoz regionálních vlaků, která ve skutečnosti není formálně ani soutěží, ale „průzkumem trhu“.

OBRAZEM: Stovky pirátů se vrhly do boje. Lodě vypluly na jezero v Úštěku

Úštěk - Lidé sledovali tradiční bitvu na úštěckém jezeru Chmelař. Letos nabídla navíc jednu speciální bárku.

MHD v Teplicích zůstane Arrivě, má novou smlouvu do roku 2023

Teplice - Městskou hromadnou dopravu v Teplicích bude dalších pět a půl roku zajišťovat stávající společnost Arriva City. Do výběrového řízení se přihlásila jako jediná. Smlouva začala platit na začátku července.

Školní spoj ve stromě a kosení jako české tchai-ťchi: zhlédněte videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 13. až 15. července 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT