Vyplývá to z Allianz Automapy, kterou pojišťovna zpracovala na základě dat policie z let 2013 až 2015 a vychází z počtu nehod s těžkými následky, které nejsou v daném úseku od sebe vzdáleny více než 100 metrů. Nejnebezpečnějším místem je část na okraji Ústí nad Labem, na druhém místě se pak umístil úsek u Prackovic nad Labem.

Na úseku I/30 u krajského města se za poslední tři roky stalo podle pojišťovny 22 dopravních nehod, při kterých čtyři lidé utrpěli těžká zranění. Druhá objízdná trasa, která vede z Lovosic přes obec Velemín do Teplic, je policií hodnocena taktéž jako velmi nebezpečná.

„Dlouhodobý odhad je roční ztráta sedmi lidských životů na obou ramenech objezdových tras, a to včetně průjezdů městy Teplice a Ústí nad Labem," řekla krajská policejní mluvčí Šárka Poláčková. Odhadovaná denní zátěž na D8 po jejím plném zprovoznění je zhruba 70.000 aut za den, otevření dálnice tak bude jednoznačně znamenat zklidnění dopravní situace v regionu.