„Obnovíme tisíc metrů čtverečních fasády a střech, s tím souvisí také oprava 59 sloupů a 350 oken,“ zmínil Petr Suchý, ředitel stavby z litoměřické společnosti Chládek a Tintěra, která má celou rekonstrukci na starosti.

První etapa prací má skončit v prosinci příštího roku. Zahrnuje kompletní obnovu střech včetně krovů, celé fasády a přilehlého nástupiště. Celkové náklady včetně projektové přípravy přesáhnou 300 milionů korun.

Pro Teplice je rekonstrukce nádražní budovy očekávaná. O modernizaci se v lázeňském městě hovoří už přes 20 let. Nádraží je první vizitkou pro turisty a návštěvníky lázní, kteří přijedou na sever Čech vlakem. Primátor Hynek Hanza hovoří dokonce o neuvěřitelném aktu. „Stal se malý zázrak, který přišel za minutu dvanáct. Věřím, že po opravě bude nádraží vstupní branou do lázeňského města,“ komentoval začátek prací. Ty jsou na budově nádraží vidět na první pohled. Dělníci pracují na střeše, stěny budovy obehnalo lešení s barevným síťováním.

Komunální volby - ilustrační foto
Na Teplicku je z čeho vybírat. Rozhodovat o dění chtějí servírky či učitelé

Správa železnic si opravou teplického nádraží doplní své portfolio modernizovaných objektů. „Teplické nádraží je totiž poslední z velkých památkově chráněných objektů, který ještě neprošel obnovou,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Architekti nový vzhled budovy navrhli po důkladném restaurátorském průzkumu. Budoucí vizuál zohledňuje památkovou ochranu objektu. Současná výpravní budova v lázeňském městě pod Krušnými horami pochází z roku 1858. Rozsáhlý objekt byl postaven v novorománském stylu.

Dělníci během prací objekt očistí od nekvalitních dobových úprav, aby se mohly vrátit původní historické prvky. Navrženo je obnovení historické barevnosti fasády kombinované s detaily v cihlové barvě, oplechování a kovové prvky budou tmavě šedé. Umělý šindel a plech na střeše nahradí šablony imitující dřívější břidlicovou krytinu.