Na modernizaci budovy přitom Správa železnic coby její vlastník loni vypsala výběrové řízení, a to konkrétně na její první etapu za 279,5 milionu korun, která zahrnuje opravu fasády, oken, střech a přilehlého nástupiště.
Navazující druhá etapa se týká opravy interiérů a okolí, celková cena za obě etapy měla dosáhnout 954 milionů korun. Hotovo mělo být v roce 2024.
Server Zdopravy.cz nyní uvedl, že právě rekonstrukce teplické výpravní budovy dostala spolu s dalšími šesti velkými projekty za celkem 10 miliard korun stopku. To ale SŽ odmítá. "Příprava rekonstrukce teplické výpravní budovy se nezastavila ani nepřerušila. Pro 1. etapu rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách aktuálně běží tendr na zhotovitele," uvedl pro Deník mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
"V současné době se hledá řešení financování této investice, od toho se všechny následné kroky budou odvíjet," doplnil Gavenda.
Aktuálně se rekonstruuje 53 nádražních budov, které jsou v různých fázích rozpracovanosti. Letos budou pokračovat renovace velkých památkově chráněných budov v Českých Budějovicích, na pražském hlavním nádraží, v Plzni nebo v Pardubicích.
Už dříve Správa železnic zrušila jiné zakázky, například na modernizaci Podkrušnohorské magistrály u Chomutova.