„Už to prokouklo,“ řekla na sousedním peróně jedna z cestujících Tepličanek, která si při čekání na vlak fotila i obnovenou fasádu, střechu, okna a štukové ornamenty. V pondělí 20. listopadu řemeslníci pracovali i na lešení, které zakrývá zatím uzavřený hlavní vstup do budovy z Nádražního náměstí.

Technici dočasně obsadili také část odbavovací haly, kde řešili vstup na perón. Na podlaze za páskou se tak ocitla informační elektronická tabule s přehledem odjezdů a příjezdů vlaků. Běžné služby, včetně pokladen, toalet a občerstvení, na nádraží fungují. Otevřen je i second hand v sousední hale.

Běh s čelovkou v Teplicích.
Běh s čelovkou v Teplicích se blíží, sportovat se bude pro učitele Jakuba

V plánu je další etapa rekonstrukce, která zahrne zejména úpravu interiérů. Celý projekt, rozdělený na etapy, si vyžádá stovky milionů korun.Budova z roku 1858 je poslední z velkých památkově chráněných železničních objektů, které ještě neprošly kompletní obnovou. Cílem je vrátit objektu původní vzhled, proto si obnova vyžádala i restaurátorské práce. Nádraží vzniklo v novorománském stylu a patřilo soukromé Ústecko-teplické dráze, jež urychlila nástup průmyslové revoluce v uhelném Podkrušnohoří.

Tohle vám možná uniklo:
Dopravní peklo u Bystřan na Teplicku. Vytvořily se až hodinové kolony

Zdroj: Deník/Petr Málek