Následovalo vyčištění technického podlaží od naplavené zeminy a usazených fekálií a poté výměna ohybu. Ta byla dokončena 13. září, kdy se začal napouštět i topný systém. Dokončení napuštění a odvzdušnění topného systému, včetně najetí výměníkové stanice pak proběhlo 14. září odpoledne,“ uvedl na dotaz teplického deníku Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro Severní Čechy, která má dodávku tepla na starosti.

 

 

Vyjádření ČEZu

Při najíždění výměníkové stanice Šanov 2 byl 6. září zjištěn únik vody v technickém podlaží v ulici Schorova 1317. Následovaly nezbytně nutné práce spojené s výměnou ohybu, který musel být nejdříve objednán u dodavatelské firmy až v Olomouci. Následovalo vyčištění technického podlaží od naplavené zeminy a usazených fekálií a poté výměna ohybu. Ta byla dokončena 13. září, kdy se začal napouštět i topný systém. Dokončení napuštění a odvzdušnění topného systému, včetně najetí výměníkové stanice pak proběhlo 14. září odpoledne.



Nejednalo se o žádnou mimořádnou událost, ale běžnou skrytou závadu, které se po letní odstávce velmi často objevují na rozvodném systému. Konkrétně v Teplicích se vyskytlo hned několik poruch, přičemž ve zmiňovaném případě byla situace ztížena nepřístupností místa poruchy vlivem zaplavení technického podlaží. Dalším zpožďujícím faktorem byla nutnost vyměnit celý atypický ohyb, který musel být speciálně objednán a jeho dodání trvalo pět dní, neboť se do toho promítly dva dny volna – sobota a neděle.



Omlouváme se všem zákazníkům, kteří byli bez tepla s ujištěním, že ze strany zaměstnanců Teplárenská, a.s., ze Skupiny ČEZ v žádném případě nedošlo k zanedbání povinností a po celou dobu byl kladen velký důraz na průběh odstraňování poruchy.




Ota Schnepp