Financování dopravní infrastruktury, zjednodušeně řečeno, probíhá ze tří rozpočtů. Peníze putují z kasy krajů, měst nebo obcí a také z ročního rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Státní fond dopravní infrastruktury poté investuje do výstaveb a rekonstrukcí silniční i železniční sítě. Jak řekl Deníku finanční ředitel SFDI Denis Biedermann, celkový objem vložených prostředků SFDI do silniční infrastruktury na Teplicku přesáhl v minulých několika letech 360 milionů Kč.
Jednou z hlavních otázek poslední doby je dálnice. Tedy odklon dopravy z teplického okresu. Mnoho nejen teplických řidičů tak netrpělivě čeká na dokončení výstavby dálnice D8. Ta má být dokončena v polovině příštího roku. Toho se ale zřejmě s největší pravděpodobností nedočkáme.

„Jedním z důvodů očekávaného posunu termínu dokončení celé stavby jsou soudem zrušená územní rozhodnutí, k nimž došlo v důsledku série podaných žalob sdružením Děti Země. Náklady na toto „zdržení“ lze jen velmi těžko odhadnout. Nicméně dobrou zprávou je, že dokončení stavby dálnice D8 je na všech úrovních považováno za prioritu,“ dodává ředitel SFDI, který je z Teplic. (pem)