Vedení ústeckého úřadu práce se musí vyrovnat se skandálem, který způsobila úřednice zdejšího úřadu. Nejspíše vážně porušila Etický kodex úředníků a zaměstnanců veřejné správy, který letos na jaře schválila vláda. Ředitel úřadu práce Radim Gabriel Deníku řekl, že případ nechá prošetřit.

Na veřejně přístupnou facebookovou stránku úřednice Ivany Bouchalové, nikoli pouze jejím přátelům, redakci upozornili čtenáři. Podle nich se nechová vhodně a klienty uráží. „Podobně se prý chová i při jednáních," tvrdil čtenář, který Deníku podnět zaslal.

Když redakce pročítala komentáře úřednice, zjistila, že některé jsou vůči klientům hrubé. „Jinak jako obvykle, čím vyšší datum, tím více debilů dorazilo," líčí jeden den v práci úřednice. Jinde kritizuje své kolegyně za to, že klienty přijímají těsně před koncem pracovní doby úřadu.  „Já je chtěla vyrazit bylo za deset pět a začali prudit. No jo ale Mája jim vše ochotně vysvětlila," píše o své kolegyni. Tvrdí zde dokonce, že od klientů nechce žádné žádosti dobrovolně brát, pokud nemusí.

Gabriel Ústeckému deníku řekl, že takové jednání je nepřípustné  a upozornění redakce předá na personální oddělení, které má podobné případy na starosti. „Klientský přístup je pro náš úřad velmi zásadní," prohlásil. Podle něho se naopak úředníci mají snažit klientům vycházet co nejvíce vstříc.  „Pokud někdo potřebuje vyřídit třeba něco v pátek a příslušný úředník je třeba v terénu na kontrole, tak se o něho jiní musejí postarat," prohlásil.

Podobné chování etický kodex, platný pro celou státní správu úředníků, zakazuje. Úředníkům přikazuje jednat profesionálně a rychle. „Ve vztahu k veřejnosti jedná úředník a zaměstnanec veřejné správy s nejvyšší mírou zdvořilosti, vstřícnosti a ochoty a bez jakýchkoli předsudků,"  stojí například v kodexu.

Autor: Vít Lukáš