Ten proslul četnými žalobami v kauze nedostavěné dálnice D8, úseku přes České středohoří. Bárta ho totiž přizval do svého týmu. Patrik by měl ministerstvu radit, jak se podobným průtahům v budoucnosti vyhnout a ministerstvo za to jeho jméno umístí na výplatní listinu.
„Vůči aktivitám různých občanských sdružení jsem velmi ostražitý, ale chci učinit všechno pro to, abychom spolu uměli mluvit,“ řekl o tom ministr dopravy Lidovým novinám. „Jestli se nám to povede, nebo ne, to je otázka. Považuji to ale za natolik zásadní a kritický bod, že chci nad ním mít dohled.“
Sám Patrik prý aktivitu ministra Bárty vnímá pozitivně.

„Ministr mě oslovil, zda bych se nemohl stát jeho poradcem. Dosavadní trend na ministerstvu dopravy byl zcela opačný. S ekology se tam nikdo nebavil.“ Údajně prý chce ve své nové poradenské funkci využít zkušenosti z dlouhého boje proti D8. „Víme, jak stavbu ovlivnit a její schvalovací řízení natáhnout. Také víme, že je daleko rychlejší a levnější vést silnici jinudy. Cílem spolupráce je upozorňovat na právní a ekologická rizika.“ (wv)