Benda se ve dvou sporech, které dnes soud projednával, domáhá po vydavateli, kterým byl nejprve Jarolím a později jím vlastněná společnost Rigpa, nejen uveřejnění odpovědi na článek, ale i omluvy. Benda ani Jarolím se dnešního projednávání nezúčastnili.

V článku Asociální demokrat, který vyšel v létě 2008, Jarolím popisoval případ, ve kterém Benda údajně rozdal výpovědi z nájmu sociálně slabým lidem v jednom teplickém domě. Pokládal si zde i otázky o možném majetkovém propojení Bendy s bývalým předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem a případem odtahové služby v Teplicích. Benda požaduje uveřejnění odpovědi v Krajském ex-pressu, ve které by mohl říci, že nic z toho není pravda. Rozhodnutí o tom má soud vynést v pátek.
V druhé kauze chce Benda po Jarolímovi a Rigpě omluvu. Jeho právní zástupce Pavel Hertus novinářům řekl, že Bendy se dotkly především výroky o tom, že je lhář a nemá politickou inteligenci. Uveřejnění omluvy i odpovědi Jarolím i Rigpa odmítají. Tento spor by měl pokračovat až v srpnu. Odškodné Benda nepožaduje.
Soud se dlouhou dobu zabýval i tím, kdo může být žalovanou stranou. První článek totiž vyšel v době, kdy byl vydavatelem novin sám Jarolím, druhý již v okamžiku, kdy je převedl na jím stoprocentně vlastněnou společnost Rigpa. (čtk)