„Technické nároky na výrobu tohoto skla, přestože je malé, byly extrémně vysoké. Jde o relativně malou sérii skel, o to větší nároky ale u tohoto modelu určeného jen pro necelou tisícovku vyvolených kladla automobilka na preciznost zpracování," říká generální ředitel AGC Automotive Jiří Markuci.

Není to jen zadní sklo z Chudeřic

AGC Automotive v Chudeřicích vedle zadního skla pro Porsche 918 Spyder finálně dokončuje také boční skla, která vyrábějí jiné závody skupiny AGC.

Vzhledem k tomu, že jde o Porsche s hybridním motorem, musejí být veškeré komponenty extrémně lehké při zachování bezpečnosti a funkčnosti. „Dodávaná skla jsou chemicky kalená, laminovaná a velmi slabá. Díky takto lehkým komponentům může vůz dosahovat velmi vysoké rychlosti při nízké spotřebě," doplnil Jiří Markuci.

Porsche 918 Spyder zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy, z nuly na 300 km/h pak za necelou půlminutu. Maximální rychlost vozu se pohybuje na hranici 345 km/h. V kombinovaném cyklu dosahuje spotřeba paliva od tří do 3,3 litru benzínu na 100 kilometrů.

Automobilka na vůz, který vyvíjela několik let, poskytuje záruku 4 roky a sedm let na akumulátory. Spojení vysokovýkonného motoru s nejpokrokovějšími elektromotory dodává vozu Porsche 918 Spyder dynamiku závodního stroje o výkonu přes 566 kW (770 k). Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů a dojezd v elektrickém režimu více než 25 kilometrů jsou jedinečné. Cena vozu začíná na hranici zhruba 800.000 euro (přes 21 milionů korun).

Portfolio světových automobilek je široké

AGC Automotive, která je součástí největšího evropského výrobce skel, skupiny AGC, dodává automobilová skla pro všechny velké světové automobilky, jako jsou značky koncernů Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.

V současné době v Chudeřicích roste nová výrobní hala za 100 milionů korun, která umožní firmě zvýšit kapacitu výroby.(maj)