Dopravní podnik Teplice zrušil od Nového roku některé spoje do Šanova I. Konkrétně jde otrolejbusové linky 1a 3.Nově sem byla zavedena linka č. 4, to se ale lidé dostanou na Benešovo náměstí a nebo knemocnici, tedy do západní části Teplic. Do východní, kam jezdila „trojka“, třeba ke Kauflandu nebo knádraží, teď přímý trolejbus ze šanovského okruhu nejezdí.

Změna vjízdním řádu vyvolala řadu nepokojů. Ato především ze strany lidí, bydlících vdotčené oblasti.

Petice a stížnosti míří nejen na dopravní podnik, ale také na vedení města. Navíc se začaly objevovat také hlasy, že se lidé ze Šanova Inedostanou přímo ani ke gymnáziu do Alejní ulice, pokud tedy nechtějí na výlet okružní „čtyřkou“. Pokračování ze strany1

Dopravní podnik se brání, že jde ovynucenou změnu, a všechny stížnosti by tedy měly směřovat na město. „Prej to je kvůli tomu, že chybělo sto tisíc korun na trolejbusy, které dopravní podnik nedostal,“ uvedl rozčílený Petr Stejskal.

Ovyjádření kcelé situaci jsme požádali Dopravní podnik Teplice:

„Ke zrušení linek č. 1a 3a jejich nahrazení linkou č. 4stálo ekonomické rozhodnutí města. Při výběru linek, které byly od 1.1.2008 upraveny, popř. nahrazeny, jsme vycházeli právě zvytížení jednotlivých linek,“ odpověděl na náš dotaz za dopravní podnik jeho dopravní ředitel Petr Havlík.

Pokud se podle něj srovnají údaje porovnatelné linky, tj. linky, které jsou vprovozu pouze vpracovních dnech do 18hodin, vyjde následující přehled opočtu přepravených platících cestujících za rok 2007.Podle zdroje zdopravního podniku to je: Linka 1 – 226845 lidí, linka 3 – 221259, linka 8 – 475111, linka 9 – 404998, linka 12– 434127.

To ale cestující do Šanova Ipříliš slyšet nechtějí. Změnou na linkách a zrušením jedničky a trojky byla znemožněna přímá doprava pro rodiče, které vozí své děti například do denního stacionáře Kmochova cesta. Jde oděti spohybovým onemocněním. „Rodiče stakto postiženými dětmi jsou tímto nuceni využívat přestupů MHD, které však jsou pro svůj časový posun pro takto postižené děti ze zdravotních důvodů velmi náročné a stresují,“ píše se vpetici adresované dopravnímu podniku a také na magistrát. Redakce teplického deníku má jehokopii.

Anení to jediná petice, která po Teplicích koluje. Další se připravuje na gymnáziu.

„Mám takový pocit, že krozhodnutí pomohla letní výluka, kde se zjistilo, že můžeme dojít na stanici Pražská a pak dál pokračovat kam kdo potřebujeme,“ rozčiluje se Soňa Müllerová.

Obrátili jsme se také na vedení města. Primátor Teplic Jaroslav Kubera ekonomické přitažení kohoutku pro dopravní podnik potvrdil. Zároveň ale podotkl, že budou probíhat další jednání. „Chceme znát přesné vytíženosti a důvody, proč byly zrušeny zrovna tyhle linky a proč nebyly omezeny třeba spoje mezi městy. To se také mohlo stát,“ konstatoval včera mezi jednáními vSenátu vPraze představitel Teplic. Tím prakticky přehrál celou věc opět na dopravní podnik.

Není podle něj vyloučeno, že by se linky mohly vrátit lidem zpět. Kdy by to ale konkrétně mělo být, ale neuvedl.

Podle některých lidí by to měl být právě primátor, kdo by počínání dopravního podniku mohl ovlivňovat ze své pozice.

„VČechách nejspíš není statutárního města, které by nevlastnilo stoprocentní podíl městského dopravního podniku a včele představenstva nestál primátor,“ uvedl Alois Kittl, zastupitel Teplic zaKSČM.

Vsouvislosti se změnami provozu se objevily spekulující informace. Například, že není zajištěna doprava návštěvníků teplických lázní knádraží.

Zrušena zde byla trolejbusová linka č. 3, což je pravda. Ale vjízdním řádu je zařazeno hned několik autobusových linek, které projíždějí okolo divadla a zároveň staví uvlakového nádraží. Například č. 127a nebo linka 121, která zajíždí ike Kamenným lázním a na ŠanovI.

Zrušená linka č. 1, která jako jediná zajížděla na točnu vŘetenicích, udělala ztéto konečné mrtvémísto.

Autobusy, které tudy projíždějí, na točnu nemohou zajet, neboť by se špatně vytáčely zpět na hlavní silnici.

Primátor Teplic včera opět upozornil na to, že zde budou obnoveny zastávky na Duchcovské ulici na výjezdu zTeplic.