Prodavač teplického obchodu se značkovým sportovním vybavením Husky David Votava uvedl, že velkou část klientely tvoří zejména mladí lidé od dvaceti do třiceti let. Obchod podle něj navštěvují z důvodu širokého sortimentu nabízeného zboží. Je možné si v něm vybrat od stanů, batohů a outdoorového oblečení až po speciální horolezecké vybavení .
Je jasné, že se většina lidí při nákupu snaží skloubit dva základní parametry, kvalitu a rozumnou cenu . Nejžádanější je proto zboží, které splňuje obojí.
Alpin Sport je vyhledáván především pro svoji specializaci na horolezectví. Na své si tu ale přijdou i ostatní sportovci. Vedoucí obchodu Jana Zeithammerová uvedla, že Alpin Sport je v provozu již delší dobu, za níž si stačil vytvořit svůj okruh zákazníků. Ti sem docházejí právě z důvodu širokého sortimentu a ochoty prodávajích. Při koupi zboží si pak raději za kvalitu připlatí.
V kontrastu s těmito malými obchůdky jsou velké nákupní řetězce, které také rozšířily svůj sortiment o sportovní vybavení. Ty tvoří velikou konkurenci v boji o zákazníky. V marketech je sice menší výběr zboží a ani kvalita není taková, jako u značkových obchodů. Lákadlem pro mnohé lidi je ale nižší cena, která hraje při plánování dovolené velikou roli.
“Při nákupu sportovního vybavení upřednostňuji zejména menší, specializované obchody, ve kterých si vždy dokážu vybrat. Rozhodně je velikou chybou řídit se pouze cenou. Já sám si vybírám zejména podle toho, jakou kvalitu mi ono zboží nabízí, ale samozřejmě se pokouším při nákupu spojit kvalitu i cenu dohromady,“ řekl zákazník a sportovec Roman Hlavsa.
Tak jako jsou různí lidé, tak jsou i různé pohledy na věc. Ne každý by při nákupu sportovního a volnočasového zboží zavítal do nákupního řetězce, kde sice levně nakoupí, avšak nemůže si být jist kvalitou.
Na druhou stranu jsou lidé, kterým výše uvedené zboží z marketu k potřebám dovolené stačí. To záleží na osobním přístupu každého kupujícího k věci.