Proto také zastupitelé z vládnoucí koalice ODS a ANO nechtěli na posledním zasedání před prázdninami jednat o návrhu Zdeňka Bergmana z opozičního hnutí Volba PRO! Teplice, který právě na určité řešení ve prospěch chodců na náměstí poukazoval.

„Myšlenka, aby náměstí Svobody nebylo průjezdné a aby tam byla opravdová pěší zóna, byla dokonce zcela vyřazena z jednání, takže se o ní vůbec nesmělo mluvit,“ komentoval po skončení schůze zastupitel.

Zástupci vedení města argumentovali, že se připravuje plán udržitelné městské mobility, který s řešením situace v centru počítá. Jednat o nějakých řešeních předčasně by prý bylo nedobré.

O tom, jak by se mohla změnit doprava ve městě, se mohli lidé v Teplicích dozvědět i na veřejném setkání, které bylo podobně jako jednání zastupitelstva v červnu na magistrátu. Velký zájem o něj ale nebyl. Odborníci zde navrhli několik řešení tak, aby se zvýšilo využívání MHD a cyklodopravy oproti autům.

V rámci setkání se debatovalo i o situaci na náměstí Svobody. Pavel Roháč z firmy UDIMO poukázal na to, že tato zóna je v současné době nebezpečná. Auta tam podle něj nejezdí zákonem předepsanou 20kilometrovou rychlostí.

„Řada řidičů si ani neuvědomuje, že tam mají přednost chodci,“ konstatoval. Navrhl vylepšit značení a režim v některých přilehlých ulicích.

 Pro bezpečnost chodců by se podle něj měly namalovat přechody. Výhradně pro chodce by měla být část mezi Krupskou ulicí a kruhovým objezdem u centra Fontána. Přes náměstí projede během jednoho dne přes dva tisíce aut. Pokud by tam v jedné polovině byla výhradně pěší zóna s vyloučením dopravy, klesla by frekvence na 500 aut. Počítá s tím plán udržitelné mobility, který si město nechalo vypracovat.

STOJÍ ZA ÚVAHU

Roháčem navrhované úpravy náměstí se zamlouvají primátorovi Hynku Hanzovi z ODS.

„Je to plán, který stojí za úvahu, protože je rychle realizovatelný. Musíme si sednout s dopravním inspektorátem, abychom si vyjasnili, co je možné a co ne,“ poznamenal.

Řešení dopravy v Teplicích vítá Adam Souček ze Strany zelených. V opačném případě by totiž podle něj dále narůstala individuální automobilová doprava.

„A to se všemi negativními dopady pro obyvatele města i život ve městě jako takový. Již dnes jsou dopravou vysoce nadprůměrně zatížené ulice Masarykova a Nákladní, dále Hřbitovní, Na Hrázi a Hrázní a také Libušina ulice,“ uvedl ochránce přírody.

Při dopravním řešení na náměstí Svobody se musí počítat také s výstavbou nového hotelu místo budovy Telecomu. Postavit ho zde chce teplický podnikatel Jaroslav Třešňák. Přípravy už začaly.