Modernizace probíhá i na hlavní trati Ústí - Most. Konkrétně u teplického hlavního nádraží, kde už Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila opravu trakčního vedení a mostu a momentálně finišuje s terénními úpravami. Účet za tyto práce je zhruba 205 milionů korun.

„V rámci elektrifikace dojde k výstavbě trakčního vedení mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Upravena bude i stávající trakce ve zbývající části z Louky u Litvínova do Oldřichova,“ řekl mluvčí SDŽC Marek Illiaš.

Záměrem projektu je podle Illiaše zkvalitnění zázemí pro cestující, zvýšení bezpečnosti a kvality cestování, ale také umožnění vyšší rychlosti vlaků. Ta by měla povyskočit až na 100 km/h. „Proběhne rekonstrukce kolejí, výhybek, propustků a mostů. Stanice dostanou nová nástupiště s výškou nástupní hrany v úrovni podlahy železničního vozu, nový staniční rozhlas, informační systém a nové zabezpečovací zařízení,“ doplnil mluvčí.

Po dokončení prací v roce 2021 tak budou spojeny vlaky linky U24 z Ústí nad Labem přes Teplice v Čechách do Litvínova. „Předpokládané celkové investiční náklady dosáhnou 1,1 miliardy korun,“ sdělil Illiaš.

Dělníky už teď potkáte ve stanici Řetenice u Teplic na trati z Ústí nad Labem do Chomutova. Vedle přestavby samotné stanice tam proběhne i úprava navazujících mezistaničních úseků směrem na Teplice v Čechách, Oldřichov u Duchcova a Úpořiny. „Přípravné práce běží a naplno stavba odstartuje v červnu. Provedena bude rekonstrukce kolejiště a nástupišť v železniční stanici Řetenice a přilehlého traťového úseku do Oldřichova včetně železničních přejezdů,“ informoval Pavel Richter z firmy Chládek & Tintěra, která se společností Elektrizace železnic Praha rekonstrukci provádí.

Kratší čas a vyšší bezpečnost

Stavba za asi 945 milionů korun přinese kromě zkrácení jízdních dob také zvýšení bezpečnosti cestujících, a to díky vybudování mimoúrovňových nástupišť s bezbariérovým přístupem.

Rozsáhlá přestavba železniční stanice si však vyžádá omezení železničního provozu. Od 25. dubna jsou naplánovány denní výluky na výstavbu základů stožárů pro nové trolejové vedení, pažení mostních objektů a demontáž postradatelných kolejí. Od 3. června pak budou postupně probíhat nepřetržité výluky tak, jak to bude vyžadovat postup stavby. Dokončení rekonstrukce se plánuje na květen příštího roku.

Naopak skoro hotovo už je na kolejích u teplického hlavního nádraží. SŽDC tam už dokončila opravu trakčního vedení, kamenného mostku přes takzvanou myší díru a momentálně finišuje s terénními úpravami. Samotný průjezd bude otevřen v červnu. Kromě řidičů se na „myší díru“ mohou těšit i chodci. „Je to zkratka z Masarykovy ulice na Nákladní. Občas ji využívám,“ řekl důchodce Jaroslav z Teplic.