V Ústeckém kraji se loni stavělo hlavně na silnicích, železnicích a na vodohospodářských dílech. Krajská samospráva měla díky dotaci státu a evropským penězům na opravy komunikací nejvíce peněz v historii, a to 761 milionů korun. I letos počítá kraj s oběma zdroji financí a investice do silnic by se mohly přiblížit miliardě korun.

Nákladná je například oprava Tyršova mostu v Litoměřicích, která loni začala, Ředitelství silnic a dálnic buduje obchvat obce Velemyšleves na Lounsku. Nejvíce stavebních dělníků je stále na nedokončeném úseku dálnice D8 v Českém středohoří.

Opravil se také most v Teplicích u zimního stadionu (viz foto).

Velkou stavbou na železnici byla loni rekonstrukce železničního mostu u Lovosic. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) také opravila horní nádraží.

Celkový objem výroby v inženýrském stavitelství přesáhl deset miliard korun, nárůst činil skoro 68 procent. V pozemním stavitelství, které zahrnuje výstavbu bytových domů a jiných budov, naopak meziročně o čtyři procenta objem výroby klesl na 2,86 miliardy korun.

Loni stavbaři dokončili 813 bytů, což je zhruba o deset procent více než v roce 2014. Investoři zahájili v uplynulém roce stavbu 1031 bytů.

Růst počtu stavebních zakázek se podle ČSÚ neprojevil na růstu počtu pracovníků v oboru. Firmy s více než 50 pracovníky zaměstnávaly loni dohromady 4603 lidí, o dvě procenta méně než před rokem.

Na mzdách si zaměstnanci ve stavebnictví meziročně polepšili zhruba o sedm procent na 28.109. Průměrná hrubá měsíční mzda v kraje loni činila 23.934 korun. Produktivita práce ve stavebnictví meziročně vzrostla o 45,4 procenta, což je také největší růst v Česku. (čtk, pem)