Nádraží v Teplicích vloni od Českých drah získala společnost Správa železničních dopravních cest, známá mezi lidmi spíše pod zkratkou SŽDC. Podobně jako desítky dalších budov po celé České republice.

Objekt hlavního nádraží v Teplicích potřebuje opravit. Především fasáda příliš dobrou vizitku městu nedělá. Projektů už bylo v minulosti několik. Žádné větší modernizace se ale budova nedočkala. Vyjma toho, že se trochu opravila vstupní hala a vytvořily ostrůvky na nástupištích.

O jednom z projektů, který nevyšel, si můžete přečíst ZDE:
Po rekonstrukci se na nádraží vyspíme a také nakoupíme v obchodním centru.

Nyní se opět blýská na lepší časy, protože právě nový vlastník v minulých dnech Deníku na dotaz ohledně vizí do budoucna potvrdil, že by měla letos oprava začít. Alespoň tedy papírově.

„V letošním roce předpokládáme zahájení investiční přípravy (což je přípravná a následně projektová dokumentace pozn. red.). Náklady a celkový rozsah spolu s termíny vzejde právě z projektové dokumentace," uvedla Kateřina Šubová za SŽDC.

Připomeňte si:
Sochu dělníka u teplického nádraží vloni sestřelil autem mladý řidič

Vedení lázeňského města v zastoupení svých obyvatel aktivity směrem k modernizaci nádraží samozřejmě vítá. Náměstek primátora však zároveň poznamenává, že od slov k činům je někdy dosti daleko. „Nicméně, pokud to vlastník teplického nádraží myslí opravdu vážně, tak mu jistě rádo zatleská a poděkuje 50 tisíc obyvatel našeho města. Právě ty už dlouhou dobu trápí neutěšený stav této teplické dominanty a jedné ze vstupních bran do našeho lázeňského města," řekl Deníku Hynek Hanza.

Za ohyzdu města označuje teplické nádraží teplický rodák Milan Norimbár. „Bydlím tu už hodně desítek let. Nějakou větší modernizaci nepamatuji. Něco udělali kdysi na nástupištích, ale vzhled budovy je pořád stejně hrozný," míní senior.

Z historie:Železnice byla do Teplic zavedena roku 1858, jednalo se o trať vedoucí z Ústí nad Labem. V této době již zde existovala budova nádraží, byla však o mnoho menší. Její přestavba do současné podoby proběhla roku 1871; tehdy bylo nádraží často označováno jako architektonický skvost Rakousko-Uherska. V roce 1895 se k železniční stanici mohli Tepličané dostat i elektrickou tramvají. Díky vhodné poloze a významu lázeňského města bylo přes hlavní železniční uzel města zavedeno mnoho mezinárodních spojů; Teplice se tak dopravně napojily na světová velkoměsta.
Od této doby nedošlo k žádným revolučním změnám; až na začátku 21. století dochází k částečným obnovám. Zřízena byla například ostrovní nástupiště a zrekonstruována odbavovací hala nádraží. Zdroj: Wikipedie.