Základní ideou je mít pro občany jednotné číslo tísňového volání pro případ nouze, zdarma, nepřetržitě, z jakéhokoliv telefonního přístroje na záchranné složky.

Univerzální

„Důležité je, že centrum tísňového volání 112 v České republice je schopno přijmout hovory pro základní složky integrovaného záchranného systému: Hasičský záchranný sbor, policii a zdravotnickou záchrannou službu," uvedl Lukáš Marvan z ústeckého krajského ředitelství Hasičského záchranného sboru.

Sever Čech: Statisíce hovorů

Za loňský rok operátoři linky 112 odbavili v celé České republice 3 632 585 hovorů. Zdenka Štrauchová, mluvčí HZS Libereckého kraje uvedla, že v Libereckém kraji přijali loni 157 538 telefonních hovorů.

Podle Marvana ve větším Ústeckém kraji přijali 382 204 hovorů na linku 112.

Z psychologického hlediska je telefonní číslo 112 jednoduché na zapamatování.

Není třeba si pamatovat rozdílná telefonní čísla na zdravotní záchranku, policii a hasiče. (ro)