Dubští dobráci na hasičské Tatře pracovali dva roky. „Někteří naši členové na autě strávili tzv. mládí. Makali jsme na voze po práci, o dovolených, mezi šichtami. Nic jsme nechtěli ošidit. Do opravy jsme dali srdce," dodal velitel.

Sehnat některé součástky na vůz, který je starý přes tři desítky let, bylo složité. Někdy pomohl šikovný autoklempíř a někdy zase štěstí.

„Originály náhradních dílů jsme sháněli i u vojáků. Například kulatou kontrolku na palubní desce máme až ze Slovenska. V Česku nebyla šance ji získat, protože je už dříve skoupili majitelé různých veteránů. Ti je mají v garáži pro případné opravy svých aut."

Kabina Tatry byla odhlučněna a má nové čalounění. Srdce vozu tedy motor byl kompletně vyčištěn a přetěsněn. Naopak v dobré kondici byl podvozek, který prošel generálkou již před lety. Hasiči ho jen natřeli a udělali na něm několik dílčích oprav. „Ještě chceme Tatru vybavit novými majáky a bude vůz jako nový. On vlastně už je," usmál se velitel SDH Dubí Robert Wegert.

Tatra dubských hasičů bez problémů prošla technickou kontrolou. „Když jsme tam přijeli, tak se sešli všichni technici a koukali. Říkali, že to auto snad právě vyjelo z výrobní linky."

Město Dubí pořídilo hasičům vůz z prozaického důvodu. „Automobil tohoto typu hasičům chyběl. Je to vůz do těžkého terénu, pro lesní či travní požáry," vysvětlil starosta Dubí Petr Pípal.

Tatra z Kopřivnice jezdí v celém světě Tatra 148 je československý nákladní automobil s podvozkem 6×6, případně 4×4 s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1972 až 1982. V roce 1969 byla zahájena výroba ověřovací série modernizovaného automobilu s označením T 148 jako inovační stupeň typové řady T 138, kterou nahradila a v mnohých variantách rozšířila. Konstruktéři si dali za cíl odstranit příčiny některých poruch vozů T 138, zvýšit výkon motoru, přepravní rychlost a spolehlivost. Provoz v terénu umožňuje zejména dostatečná světlá výška 290 mm, výhodou je i relativně malý poloměr otáčení. Výroba vozidel T 148 byla ukončena 14. prosince 1982, kdy sjel z linky poslední vůz s tímto označením. Celkem se v Kopřivnici vyrobilo 113 647 těchto dodnes velmi dobře sloužících automobilů. Z tohoto počtu bylo 63 700 automobilů exportováno do 43 států pěti kontinentů. Nejvíc automobilů tradičně odebral bývalý Sovětský svaz. Vyráběl se nemalý počet druhů provedení, například: sklápěče jednostranné a trojstranné, autojeřáby, autobagry, cisterny civilní i vojenské, hasičské nástavby (cisterny, hasičské vysokozdvižné plošiny a žebříky) zdroj: auto-moto portál