Vyznavači skateboardu a také kolečkových bruslí se konečně v lázeňském městě dočkají. Město Teplice velmi reálně pokračuje v plánech na nový skateboardový areál. Vyroste na Angeru, a doplní tak tamní již fungující sportoviště. Z pokladny města na to půjde deset milionů korun.

Už existují určité vizualizace, jak by to mohlo na Angru vypadat.

Ilustrace, kudy povede trasa pro in-line v Teplicích.Deník má některé k dispozici. Především nákres, kudy by jen pro orientaci mohla vést kilometrová asfaltová dráha pro in-line bruslaře. Bude mít dva vstupy, u Angru, kde byl dříve zhruba vstup na koupaliště, a pak z druhé strany. U obou bude parkoviště, které by mělo kapacitně vystačit.

V minulých dnech proběhlo již několikáté setkání se zástupci iniciativy ohledně budoucí správy a provozu skateparku a in-line dráhy, kterou město plánuje. „Veškeré podněty a návrhy budeme v průběhu roku ještě konzultovat. Společným cílem je, aby byl způsob provozu areálu jasný ještě před jeho dokončením resp. otevřením," říká Hynek Hanza, náměstek teplického primátora.

Projekt i realizaci stavby provede firma Mystic Constructions, která vyhrála výběrové řízení.

Přípravy v plném proudu

Nyní probíhá příprava vlastního projektu, na což naváže výstavba, pokud to počasí a potřebná administrativa dovolí, možná už letos na podzim. S otevřením se počítá v průběhu příštího roku.

Ilustrační foto, jak by měl vypadat skatepark 'vana' v Teplicích.Překážková vana bude umístěna přibližně do prostoru, kde už dříve právě skatepark fungoval. Rozměrově zabere prostor patnáct metrů široký a šedesát metrů dlouhý.

Hlavním požadavkem bylo vytvoření monolitu z betonu, typu streetová plaza. Pro představu pro nezasvěcené, co takový termín označuje: jedná se o skatepark s typickými rysy uličního prostředí, jako jsou schody, zábradlí, různé výškové zídky a bedny.

Ilustrační foto, ze skateparku.Kromě skateboardu by měl být areál využitelný také pro příznivce BMX a to v různých stádiích pokročilosti.

Areál bude splňovat podmínky pro uspořádání soutěžních klání, které vyžadují určité požadavky na překážky.

Technologicky se vše bude odlévat z betonu až přímo na místě při vlastní realizaci.

In-line dráha bude koncipována jako tři okruhy kopírující obvod Angru, se základní šířkou tři metry. Povrch by měl být asfaltobetonový. Podél dráhy pak budou lavičky pro odpočinek. Jednotlivé samostatné okruhy budou vzájemně propojeny, takže ve finále bude zajištěný průjezd celé dráhy v délce přibližně kilometr.