Proto už nyní v Teplicích rozšiřují postupně trolejbusové trati do ulic, kde doposavad jezdily pouze autobusy. Většina sítě je hotová, zbývá osadit ještě poslední plánovaný úsek, který u Aquacentra propojí šanovský okruh u Nových lázní s Jankovcovou ulicí.

Podle vedení města se finanční náročnost tohoto projektu blíží ke 100 milionům korun. Pomohou státní peníze. Město na to ze státního fondu získalo dotační podporu ve výši zhruba 40 milionů korun. „Toto propojení tratí je pro nás důležité, abychom lépe provázali městskou hromadnou dopravu, jinak už máme v podstatě vše připraveno. Potřebujeme jen posledních pět vozů,“ poznamenal ještě primátor.

Už vloni se rozšířily v Trnovanech možnosti pro trolejbusy, které musí jezdit výhradně „po troleji“. Město pro ně nechalo vybudovat novou trolejbusovou trať ulicemi Bohosudovská, Jana Koziny, Maršovská a Obránců míru.

70 let trolejbusů v Teplicích

Autobusů se město postupně v minulých letech zbavovalo. O osudu jednoho z nich informoval už v začátku letošního roku Jakub Číže z odporu dopravy města Teplice. „V únoru skončila životní pouť vozu Solaris Urbino 15 III, ev. č. 415. Autobus byl do Teplic dodán v roce 2006, v provozu se objevoval až do roku 2020, kdy byl odstavený pro závadu motoru. Oprava v řádu několika set tisíc již nebyla rentabilní, proto město vůz nabídlo k prodeji. Bohužel o něj nikdo neměl zájem, nechali jsme ho zlikvidovat,“ uvedl v únoru.

Kamerový systém. Ilustrační foto
Dubí řeší bezpečnost v Bystřici a Běhánkách. Zefektivní tam hlídky, dodá kamery

Pro ekologickou dopravu je všemi deseti Adam Souček z místní Strany zelených. „Voláme po tom v Teplicích už dlouho. Pomůže to především centru města, které je přetíženo osobní dopravou a kde je vysoká koncentrace škodlivin z výfuků,“ komentuje strategii bezemisní MHD teplický zastupitel a zároveň předseda výboru pro dopravu teplického zastupitelstva.

Trolejbusy slaví letos v Teplicích sedmdesátku. Trolejbusová síť ve městě funguje od roku 1952. V 80. letech minulého století se dostavěla velká sídliště, trolejbusová trať však do všech nevedla, do některých částí zajížděly pouze autobusy. Teplice nyní vlastní vozy a trakční vedení a městskou hromadnou dopravu provozuje soukromá společnost. Od roku 2024 ji nahradí městem vlastněný dopravní podnik. Město k významnému výročí chystá oslavy, během kterých se už příští víkend můžete těšit na jízdy historických i současných vozů.