Teplické Arrivě chybí řidiči. V důsledku toho vynechávají některé spoje. A lidem čekajícím na stanicích se to pochopitelně nelíbí.

„Čekal jsem marně na trolejbus, který měl jet z Nové Vsi do centra Teplic. Potřeboval jsem na nádraží na vlakový přípoj do Ústí. Nakonec jsem to musel seběhnout pěšky, abych to stíhal," líčil teplický student Michal. A nešlo pouze o jednu zkušenost.

„Bohužel se potýkáme s obrovskou nemocností. Chybí nám řidiči," uvedl v rozhovoru pro Deník Petr Havlík, ředitel Arrivy Teplice.
Protože ale žádná velká virová epidemie zrovna v okrese nepanuje, následovala hned otázka z redakce, zda si šéf dopravy myslí, že je tato nemocnost opravdová… Nebo že by se řidiči jen tak, jak se říká, „hodili marod na razítko od lékaře"?
„To není třeba nikterak komentovat. Když má dotyčný potvrzení od doktora, že je nemocen, tak já nemám oprávnění zkoumat, zda to je pravda nebo ne," podotýká Havlík. Nekomentoval ani to, že to je v takovém množství.

Podnik tedy teď musí narychlo shánět řidiče, kteří chybí za volantem a tudíž nejezdí některé spoje během dne.
Lidem se to ale nelíbí a nadávají: „Stála jsem na zastávce na Šanově a nic celou dobu nejelo, i když podle jízdního řádu mělo," řekla Deníku rozhořčeně paní Milena.

close Dopravní obslužnost na Teplicku, ilustrační foto. zoom_in Vedení Arrivy uznává, že je to velký problém, nemít řidiče.

„Inzertních akcí už proběhlo několik. To, že sháníme řidiče, kterých se nám náhle nedostává, máme napsané i na vozidlech. Dáváme letáky. Inzeráty jsme měli i v novinách," vyjmenovává ředitel teplické Arrivy. „Zájemce v záznamech máme, ale je otázka, zda je dovedeme až za volant," povzdechl si Havlík.

Podnik má, kromě té vlastní, také domluvené smluvní autoškoly, které by řidiče pomohly připravit.
„Výroba řidiče je strašně dlouhá. Bavíme se o čtyřech až šesti měsících, když by měli nastoupit až na trolejbus," dodává ředitel s tím, že pokud se někdo rozhodne, že půjde marodit, tak to je ze dne na den. Náhrada je pak hodně složitá.

Řidiči, kteří z podniku už odešli, si Deníku postěžovali na nevyhovující podmínky, a to ve vztahu k velké odpovědnosti, kterou člověk za volantem MHD autobusu má. „Sahají nám na peníze. Za všechno, co je špatně, musíme zaplatit. A to denně vozíte sem a tam desítky lidí," řekl Deníku bývalý řidič MHD v Teplicích.

Vedení dopravce si to ale nemyslí. V náborovém letáku láká finančním ohodnocením až 24 tisíc korun, na linkové dopravě v režimu 4+2.
O minulém víkendu uspořádala Arriva náborovou akci pro ženy. Mohly si vyzkoušet řídit trolejbus. Zájem prý byl, otázkou je, kolik zúčastněných se v budoucnu posadí právě za volant trolejbusu v Teplicích.

„Takováto situace s nedostatkem řidičů je pro nás neznámá. Nepamatuji nic takového za celou dobu, co tady jsem. Faktem je, že snaha ušetřit a být dobrý, tedy mít tu dopravu co nejlevněji pro cestující, se negativně projeví. Obávám se, že nové výběrové řízení na MHD, které udělají Teplice, bude mít naprosto stejný efekt," uzavírá Petr Havlík.

-----------------------------------------------------