Teplickými cyklobusy se po celé letní prázdniny svezete častěji. Linka 493 z Teplic do Dolní Moldavy totiž jezdí jednou denně také ve všední dny. Mimo červenec a srpen tato doprava funguje jen o víkendech.

Poplatek za přepravu kola činí 20 korun. Souprava autobusu s přívěsem uveze dvacet kol. „V loňském roce se nám rozšíření spojů osvědčilo. I o letošních prázdninách očekáváme velký zájem o cestování s kolem,“ řekl obchodní ředitel společnosti Arriva City Petr Havlík. Cyklobus bude ve všední dny jezdit z Teplic jednou denně v 8.00 a v Dolní Moldavě bude v 8.41. Zpátky pak zamíří v 9.11 a v Teplicích bude v 9.55. Cyklisty do hor vozí linky 484 a 493, přeprava ve všední dny skončí 1. září.

„Stejně jako u víkendových spojů se jízdné nemění. K ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun v případě jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo 90 korun za celodenní jízdenku,“ uvedl mluvčí společnosti Arriva Martin Farář.

Jediným omezením je počet míst pro kola v cyklovleku a rozměr kola, které se musí vejít na stojan. Využít lze i cyklojízdenky Labe-Elbe. Pokud cestující vlastní 30denní jízdní doklad (nebo s delší platností) pro stejnou linku, je přeprava kola zdarma.

O víkendech jezdí linka 493 s přívěsem na kola pravidelně dvakrát denně, linka 484 čtyřikrát denně až na Komáří vížku. Pro to, aby transport kol proběhl bez jejich poškození, vytvořila Arriva City jednoduchá pravidla. „Cestující předá jízdní kolo průvodčímu u přívěsu. Na kole nesmí být žádné předměty, které by se mohly uvolnit. Pokud půjde o elektrokolo, cestující odmontuje baterii,“ sdělil Farář.

Do Krušných hor se dostanete i motoráčkem. Až do 1. září jezdí vlaky z Mostu na Moldavu denně, a to všechny čtyři páry. Pouze víkendový RegioShark z Ústí nad Labem je vypravován o sobotách, nedělích a svátcích.

Konkrétně z ústeckého hlavního nádraží vyjíždí „žralok“ v 8.24, v Teplicích zastaví v 8.43 hodin. Na moldavskou dráhu se napojí v Louce u Litvínova, kde bude v 9.10. Zpět z Moldavy se vlak vydává v 15.58 hodin. „Přeprava kol je možná kromě posledního páru na Moldavu, kdy jede jen sólo motorový vůz. Jinak jezdí motoráky a uprostřed je vůz pro přepravu kol. Žralok má stojánky na kola hned u dveří,“ konstatoval Martin Müller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice Most - Dubí - Moldava.

Cena přepravy kola se pohybuje v řádu desítek korun, liší se podle ujeté vzdálenosti. „Levnější to je na jízdenku integrované dopravy Ústeckého kraje,“ dodal Müller.

Pravidelná železniční doprava do hor skončila v roce 2011. Od té doby jezdí na Moldavu vlaky jen o víkendech, svátcích a prázdninách.