Ženy si mohou přijít do teplických garáží zkusit práci pod vedením zkušených instruktorů. "Věřím, že se to některé z nich zalíbí a začne o dráze profesionální řidičky uvažovat. Jsme připravení maminkám s malými dětmi nabídnout i poloviční úvazky. Jedna by jezdila ráno, druhá odpoledne a další týden by si to prohodily," uvedl ředitel teplické Arrivy Petr Havlík.
Ženy za volantem si firma chválí. „Teď jich zaměstnáváme sedm a další tři se na práci připravují. Rádi bychom jich našli ještě víc, jsou velmi opatrné a spolehlivé," říká mluvčí společnosti Arriva Ondřej Kubala. Dopravce zaměstnává v Teplicích 153 řidičů. "Potřebovali bychom tak dalších třicet až pětatřicet lidí, abychom v létě mohli pokrýt dovolené, odchody do důchodu a podobně," doplnil.

Řízení už není zdaleka taková dřina jako dřív. "S posilovači řízení a moderní technikou se fyzická námaha při řízení podstatně snížila," vypráví Havlík. Před několika desítkami let v lázeňském městě podle Havlíka jezdila s každým třetím vozem MHD žena. "Souviselo to tehdy s rušením průvodčích, které prodávaly v autobusech a trolejbusech jízdenky. Dámy si tehdy udělaly, dnes bychom řekli rekvalifikaci, a naučily se jezdit s trolejbusem. Začátkem devadesátých let už ale odcházely do důchodu a nové nepřicházely, takže je za volantem opět vystřídali chlapi," popsal ředitel teplické pobočky, která obsluhuje městskou i příměstskou dopravu.

Dlouhodobě jsou ženy zastoupeny u Arrivy, která v celé ČR provozuje 2000 autobusů a zaměstnává přes 3000 lidí, zhruba jedním procentem. Aktuálně jich jezdí třicet.

(tk, red)