K tomu, aby se plán stal skutečností, jsou ale potřeba peníze. I proto se spolek rozhodl spojit s crowdfundingovým serverem HitHit. Díky němu chce vybrat 600 tisíc korun na zkvalitnění táborových služeb.

Lidé si na portálu HitHit budou moci zvolit konkrétní výši příspěvku. „Myšlenka crowdfundingu, tedy systému hromadného financování, je nám sympatická. K uskutečnění plánů vám pomáhá komunita lidí, které oslovíte svou prací, nápadem či vtipem. Máme to stejně. Držíme pospolu, pomáháme,“ řekla hlavní koordinátorka kampaně Kateřina Brušáková ze spolku Bez nudy.

Sdružení funguje téměř 20 let a za tu dobu tábory Bez nudy navštívilo na 1500 dětí z Teplic, Lovosic a mnoha dalších měst. „Soustředíme se na smysluplné trávení volného času bez všudypřítomných technologií, na nenásilné vedení dětí ke spolupráci a na důraz na fair play a kamarádství,“ připomněla předsedkyně výboru Bez nudy Štěpánka Brušáková.

V roce 1998 spolek zakoupil v okolí Nového Hrádku v Orlických horách pozemek se starou chalupou. Od roku 2005 zde pořádá pravidelné tematické dětské tábory v malém kolektivu zhruba 40 dětí.

„Spíme v podsadových stanech, vaříme v polní kuchyni, hrajeme hry, děti jsou celý den venku. Letos jsme se rozhodli, i po zpětné vazbě od dětí, naše dosluhující zázemí zásadně vylepšit,“ dodala Štěpánka Brušáková s tím, že inovaci by měla zajistit česká firma Koma nabízející modulární kontejnery na míru.

„Potřebujeme renovovat umývárny, toalety, programový a sportovní sklad, klidové zázemí. Ve spolupráci s architektem Petrem Sedláčkem jsme vypracovali projekt na renovaci táborových prostorů. Naše rozlehlé pozemky na samotě jsou velká výzva. Konečně však máme profesionální koncept a odvážnou vizi a máme co nabídnout,“ doplnila Štěpánka Brušáková.

Tábořiště chce spolek po modernizaci ještě více otevřít lidem. V plánu tam má pořádat tábory na míru, pobyty s týmem Bez nudy a teambuildingové aktivity.

Zasílání peněz pro projekt spolku Bez nudy bude možné na portálu HitHit asi od poloviny října. Konkurence na HitHitu je velká, každý projekt má na shromáždění požadované částky maximálně 45 dní. Pokud se mu to nepodaří, nedostane ani korunu.

„Chráníme tím všechny zúčastněné. Žadatele o příspěvky to nutí nastavovat si reálné cíle a motivuje je to k co největší mobilizaci komunity. Jejich fanoušci zase mají jistotu, že na produkt, který podpořili, nebudou čekat nesmyslně dlouhou dobu,“ píše se na HitHitu.