V říjnu 2015 zemřel strojvedoucí při srážce dvou nákladních vlaků u Velvět. Vloni v září vykolejil vlak s uhlím v Úpořinách. O víkendu se srazily dva nákladní vlaky ve stanici Světec u Chotějovic. U Velvět a Chotějovic zřejmě selhal strojvedoucí, v Úpořinách za to mohla nejspíše „únava materiálu“ na jednom z vagónů. 

„Jet po této trati vyžaduje velký respekt. Když projíždíte místy, kde se staly ty nehody, mrazí vás v zádech,“ říká Michal Vlček, který jako strojvedoucí po této trati vozí náklad už řadu let. „Ta víkendová nehoda byla hodně ošklivá. Pokud oba vlaky proti sobě jely šedesátkou, která je v tom místě povolená, tak to musela být fakt velká šupa,“ spekuluje.

Nehody na trati.Zdroj: Deník

Nehoda se stala v neděli 4. dubna odpoledne. Srazily se čelně dva nákladní vlaky. Jedna z lokomotiv shořela. Strojvedoucí zemřel, druhý skončil v nemocnici. Podařilo se mu včas z druhé lokomotivy před srážkou vyskočit, což ho zachránilo. Škoda dosáhla 50 miliónů korun. Trať bude kvůli odstraňování následků uzavřená nejméně do středy.

Drážní inspektoři už uvedli, že veškeré zařízení na trati fungovala bez problémů. Za nehodou bude nejspíše chyba strojvedoucího, který projel na červenou. Podle Vlčka se toho už pár okamžiků přes srážkou nedalo příliš udělat. „Projel návěstidlo před vjezdem na nádraží, což je vždy velký problém. To už se na to nedá moc zareagovat. Přitom ho na povel „Stůj“ musel upozornit také ukazatel, který je ještě před tímto návěstidlem jako výstraha. Je divné, že ho neviděl,“ uvažuje strojvůdce s desetiletou praxí. Brzdná dráha rozjetého naloženého vlaku je několik set metrů. Podle Vlčka je navíc před tímto místem zatáčka, což znemožňuje dobrý výhled dopředu. Trať mezi Bílinou a Ústím ale nepovažuje nikterak za nebezpečnou, když se jezdí, jak se má.

Podobná nehoda se stala na stejné trati v říjnu před pěti lety. Strojvedoucí nákladního vlaku projel červenou v Řehlovicích, a i když se výpravčí snažil vlak zastavit na dálku, nepodařilo se to. Ve Velvětech rozjetý nákladní vlak narazil zezadu do dalšího stojícího ocelového kolosu. K nehodě došlo přímo naproti chemičce ve Velvětech, mezi železničními stanicemi Úpořiny a Řehlovice. Pětašedesátiletý strojvedoucí následky srážky nepřežil. Zůstal zaklíněný ve zmačkané lokomotivě. Čtyři vagony skončily mimo trať. Jak ukázala soudní pitva, strojvedoucího během jízdy postihly srdeční problémy, což mu nejspíše znemožnilo ovládat lokomotivu.

K další velké nehodě došlo na této trati vloni v září. Na nádraží a blízkém přejezdu v Úpořinách vykolejil vlak s uhlím, které se rozsypalo po okolí. Vagony se převrátily na bok a poničily nejen koleje, ale také elektrické zabezpečení. Doprava tu stála několik dnů.

Proč vlak vykolejil, Drážní inspekce ani půl roku po nehodě nesdělila. „Mimořádná událost dosud nebyla došetřena, vyšetřování nadále probíhá. V průběhu šetření se k příčinám mimořádných událostí nevyjadřujeme,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Čeká se především na znalecké posudky. Jako předběžnou příčinu havárie určili vyšetřovatelé v září na místě závadu na vozech. Podle informací Deníku praskla jedna z náprav vagónů. Při této nehodě, která si vyžádalo škodu 70 miliónů korun, se nikdo naštěstí nezranil.