Neprůjezdná trať částečně zasáhla do provozu nedaleké úpravny uhlí v Ledvicích. Vlaky se tam pro uhlí nedostaly. Podle mluvčího Severočeských dolů Lukáše Kopeckého se úpravna zavřené trati přizpůsobila. „Kdyby to mělo trvat delší dobu, tak už by to způsobilo větší problémy. Takto jsme se s tím ale vyrovnali,“ komentoval Kopecký. Velkou část uhlí z úpravny podle něj odebírá po pasové dopravě ledvická elektrárna. „Zhruba tři čtvrtiny produkce určené pro expedici k dalším zákazníkům odchází přes železniční dopravu a zhruba čtvrtina přes kamionovou dopravu,“ podotkl. Končí ale topná sezona, takže vlaků s uhlím oproti zimě ubylo.

Týden trvající odklízecí práce v místě nehody nebyly snadné. Z lokomotivy, která táhla cisterny s plynem, zůstal po čelním nárazu do protijedoucího vlaku s uhlím nepojízdný vrak, který se „zavrtal“ do druhé mašiny. Pracovníkům drah dělalo problémy oba těžké kolosy od sebe oddělit. Na místo musel přijet speciální jeřáb, aby jednu z lokomotiv zvedl do vzduchu. Železničáři přitom museli dávat velký pozor na to, aby nepoškodili dráty trakčního vedení, a nepřidělali si tak další práci. Dělníci museli také odtěžit kontaminovanou zeminu po úniku nafty. Teprve až po odstranění vlaků přišly na řadu opravy kolejové části trati. „Opravné práce se dotkly železničního svršku, pražců, vybočené koleje a také dvou výhybek,“ upřesnila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Příčiny nehody vyšetřují drážní inspektoři. Závěry budou až v řádech měsíců. Podle prvotních šetření strojvůdce jedné z lokomotiv projel na červenou. Důvod si nechá už pro sebe, protože při nehodě zemřel.

Trať z Bíliny do Ústí nad Labem získává mezi strojvůdci pověst nebezpečného úseku. Za posledních pět let se na ní stalo už několik nehod nákladních vlaků. V roce 2015 v Řehlovicích projel nákladní vlak na červenou a o kousek dál ve Velvětech narazil zezadu do jiné vlakové soupravy. Lokomotiva po nárazu vyzdvihla jeden z prázdných vagónů na uhlí do vzduchu, 65letý strojvůdce zemřel.

Loni v září zřejmě kvůli závadě na jednom z vagónů vykolejil plně naložený vlak s uhlím v Úpořinách.