„S redukcí nesouhlasíme. Když se jednou přejde na víkendovo–prázdninový režim už se nikdy do původního nevrátí,“ říká starosta Dubí Petr Pípal.
Starosta Pípal chápe snahu Ústeckého kraje šetřit, ale upozorňuje na fakt, že omezení by mohlo znamenat úplnou likvidaci. „Nechci to přivolávat, ale když nebude na trati zachován každodenní provoz, tak se na ni nastěhují zloději. Co nebude přivázáno to ukradnou. Velmi jednoduše se může stát to, že vlak nebude mít po čem jezdit,“ dodal starosta Dubí Petr Pípal.

O budoucnosti trati už jednali začátkem dubna starostové Dubí, Oseka, Háje u Duchcova, Hrobu, Dubí, Mikulova a Moldavy se zástupci Ústeckého kraje, který je objednavatelem dopravy. „Budeme ještě jednat. Trať je důležitá pro turisty, ale i pro lidi co dojíždějí za prací. Těch by mohlo být podstatně více, kdyby byl lépe nastaven jízdní řád,“ sdělil Pípal.

S omezením nesouhlasí ani Klub přátel krušnohorské železnice Most - Dubí - Moldava. „Zásadně nesouhlasíme s omezením či zrušením dopravy v pracovní dny ze strany Ústeckého kraje. Další omezení, či zrušení povede k poklesu rozvoje zdejší oblasti Krušných hor. Z praxe známe, že pokud se zruší vlak, již nikdy se nezavede zpět a začíná další rušení,“ řekl někdejší člen KPKZ Michal Švec. (kos)

Aspiruje na zápis do památek UNESCO
„Železniční trať Most – Moldava je  v úseku Louka u Litvínova – Dubí –  Moldava funkční Kulturní
památkou ČR. Mosty, tunely, zářezy ve skalách jsou toho vzácným dokladem. Např. kamenný  klenutý most v obci Křižanov je
jakousi zmenšeninou mostu Rakouského Semmeringu. Tato významná památka aspiruje v rámci projektu Mountanregion Erzgebirge spolu s dalšími památkami na obou stranách Krušnohoří na zápis do
seznamu památek Unesco. Takovouto železnici mít v Rakousku, chovali by se k ní jiným způsobem,“ řekl Michal Švec, někdejší člen a zakladatel Klubu přátel krušnohorské železnice.