Novým generálním ředitelem a předsedou představenstva Lázní Teplice se stal Radek Popovič. Ten vystřídal Karla Weigla, který odešel do důchodu po téměř třinácti letech ve funkci.

Devětatřicetiletý Radek Popovič vystudoval v USA vysokou školu zaměřenou na marketing a zahraniční obchod. Zkušenosti z tohoto oboru získával v Kalifornii a New Yorku, kde žil a pracoval na vývoji řady nových výrobků renomovaných firem, a kam se rád vrací.

Do Teplic, kde bydlí, se vrátil po 17 letech. „Důvody jsou i hodně osobní. Oženil jsem se, manželka je také z Teplic a chci, aby si náš dvouletý syn užíval babiček a dědečků a ne abychom jim posílali fotografie aby viděli, jak roste,“ svěřil se včera novinářům na tiskové konferenci společnosti.
Věří, že bude pro lázně přínosem. „Mile mě překvapilo, jak lázně pod vedením týmu odborníků fungují, nechystám proto radikální změny, firma žádný závažný problém nemá, kladný bude i hospodářský výsledek za uplynulý rok. Změny budou spíše marketingové, je třeba udržet kontinuitu. Máme jedinečnost v tom, že umíme léčit a na tom, že jsme především léčebné lázně, se nic nezmění. Chceme ale nabídnout i něco navíc a také lépe využít toho, jak významné osobnosti léčebných teplických pramenů využívali,“ uvedl Radek Popovič.

200 let od návštěvy Beethovena

Rok 2011 je pro teplické lázně jubilejním, protože je tomu právě 200 let od návštěvy jednoho z nejslavnějších světových velikánů – Ludwiga van Beethovena. Významné výročí budou lázně veřejnosti připomínat v průběhu celého roku. Součástí bude i úprava pokoje v historickém domě Zlaté slunce, kde slavný skladatel při svých pobytech v teplických lázních skutečně bydlel. Bude trvalou připomínkou a jak lázně věří, i příjemným zážitkem pro hosty, kteří budou v Beethovenově pokoji bydlet.V průběhu roku bude také v Císařských lázních dokončeno Císařské apartmá, které by mělo připomínat návštěvu císaře Franze Josefa.

Součástí zviditelnění lázní jsou i suvenýry, které si z Teplic mohou lázenští hosté odvézt domů. Tradiční cukrovinka, Teplické lázeňské oplatky, mají od loňského podzimu novou recepturu a balení pro každý lázeňský dům. V únoru k nim přibyde i další unikátní suvenýr – Lázeňská káva. „Na té jsem se už aktivně podílel. Chceme tu mít to nejlepší, proto bude káva vyrobena z upražených zrn speciálně pro teplické lázně a jde o kvalitní kávu ze 100% Arabicy pocházející z Jižní a Střední Ameriky. Přitom nebude drahá, sáček bude stát 29 Kč a doplní oblíbené čokolády s motivy slavných lázeňských hostů,“ informoval Radek Popovič.

Skončí se ziskem

Lázně Teplice navázaly v loňském roce na velmi dobrý hospodářský výsledek z r. 2009 a očekávají zhruba pětimilionový zisk před zdaněním. Průměrná obsazenost se v průběhu loňského roku pohybovala na 75 procentech.

Jak zdůraznil nový generální ředitel, česká klientela je pro lázně velmi důležitá. Loni tvořila 74 procent, z toho 6 procent byli samoplátci, ostatní pojištěnecká klientela. Zahraniční klienty pak tvoří z 13% klientela německá, 3% ruská, 9 % arabská a zbytek lidé z ostatních zemí. Snahou lázní je podíl ruské klientely navýšit.
K investicím a dalším zajímavostem z lázní se v Deníku ještě vrátíme.