Úřední hodiny ale nebudou radnice v závěru prosince kvůli této povinnosti prodlužovat, zjistila ČTK.
Majitelé do depozitu dávají vozidla zpravidla proto, aby se vyhnuli placení povinného ručení. Častým případem jsou například kombajny nebo motorky, které se využívají dva nebo tři měsíce v roce.
"Je třeba sdělit, kde se vozidlo v současné době nachází, tedy nahlásit adresu, lokalitu nebo číslo parcely a uvést, jaký je účel jeho využití," uvedl vedoucí odboru dopravy litoměřické radnice Jan Jakub.
Mluvčí děčínské radnice Markéta Lakomá řekla, že výzvy vlastníkům aut byly zveřejňovány průběžně po celé druhé pololetí roku. "Dosud byla však odezva vlastníků mizivá," dodala Lakomá. V Děčíně se to týká zhruba 1200 vozidel. O prodloužení úředních hodin městský úřad neuvažuje.
V Chomutově odhadují, že se povinnost vztahuje na majitele zhruba 1800 vozidel. "Lidé se mohou objednávat dopředu na konkrétní datum a čas přes SMS, internet i osobně, nával před koncem roku nečekáme," uvedl mluvčí chomutovského magistrátu Jan Rödling.
Upozornění na konec lhůty daly na webové stránky také Teplice, kde mají 4661 registračních značek v depozitu. "Z toho u 1580 majitelé sdělili v letošním roce, kde je vozidlo umístěno a důvod depozitu," uvedla Radka Senftová ze sekretariátu primátora.
Podobný počet aut jako v Teplicích je také v depozitu úřadu v Ústí nad Labem. Ani ústecký magistrát neuvažuje o prodloužení úředních hodin. Nařízení je součástí novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, prostřednictvím kterého se ministerstvo dopravy pokusilo vyčistit evidenci od nepoužívaných vozidel.
Kromě vozidel dočasně vyřazených z databáze před koncem června 2013 se ohlašovací povinnost na úřadech týká i vozů, která byla do depozitu uložena po tomto datu. Pokud majitelé do konce roku úředníkům na registru vozidel nesdělí požadované informace o jejich využívání, tato vozidla nezaniknou, ale majitelům hrozí finanční sankce do padesáti tisíc korun.