Ústí patřilo k pěti městům v Česku, kde se MHD připojila ke stávce proti vládním reformám. Podle Krause se do výstražné stávky v ranní směně zapojilo 22 řidičů autobusů a osm řidičů trolejbusů, takže se podařilo odjezdit víc než 70 procent spojů. Šéf odborářů Martin Dvořák ovšem tvrdí, že stávkujících bylo více, ovšem mnozí z nich se po několika hodinách vrátili do práce. Prý se mohli bát o práci.

I díky tomu žádné problémy v krajské metropoli nenastaly a v některých místech byla doprava dokonce klidnější než jiné pracovní dny. "Také mám pocit, že je ve městě provoz menší. I naše spoje jezdí z větší části prázdné," řekl ČTK Kraus. Pomohlo ředitelské volno, které dostali žáci všech 19 ústeckých základních škol. Podle policie automobilová doprava ve špičkách odpovídala běžnému dni a jen místy byla o něco hustší.
Ústí bylo z obav před dopravním kolapsem od rána uzavřené pro kamiony, které policie v Lovosicích odkláněla od Labe směrem na Teplice. Už během dopoledne se ale do města vrátily.

Jediní, kdo vydrželi celý den stávkovat, byli železničáři, zejména strojvedoucí. Doprava se ale obešla bez komplikací a náhradní autobusy využívalo většinou do deseti cestujících. Průmyslové podniky se situací počítaly a předzásobovaly se, takže výrobní problémy zřejmě nenastaly.
Dopravní podniky v ostatních městech v kraji se ke stávce připojily maximálně symbolicky, například vyvěšováním propagačních letáků ve vozidlech. Na demonstrace do Prahy se vydalo několik desítek odborářů z obou velkých hnědouhelných společností.
Stávka zaměřená proti vládním reformám začala v Česku v 00:00, dopravní odbory ohlásily, že na 24 hodin zastaví vlaky v celé zemi a omezí provoz městské dopravy v Praze, Brně a dalších městech. V Praze dnes ráno poprvé v historii města nevyjely kvůli odborářským protestům vlaky podzemní dráhy, tramvaje a autobusy jezdily jen omezeně. I metropole ale přestála stávku relativně v klidu, i proto, že mnohem víc Pražanů vyrazilo do ulic jen po dvou kolech.