Na průtahu městem mezi kruháky opravovali silničáři vozovku, v důsledku čehož se v minulých dnech tvořily na příjezdu od Teplic dlouhé kolony.

S nákladním vozidlem zde uvízl také Jindřich Šusta, který se potřeboval dostat z Teplic do Červeného Újezdu. „Dvě hodiny jsme popojížděli. Do toho to vedro, co bylo. Nic příjemného," komentoval.

Dopravní situace na průtahu Bílinou je už delší dobu tématem diskuzí. Vedení města už několikrát hovořilo o plánovaném obchvatu. Ale jak starosta Josef Horáček zklamaně vzdychá, je to hudba budoucnosti, než se něco takového okolo města vybuduje.

Určité zlepšení měly přinést tři kruhové objezdy, které tu jsou. Ale nestalo se tak. I přes ně, kdy nahradily původní semafory, se tvoří dlouhé kolony. „Většinou ale jen ve směru od Teplic na Most, než v opačném," podotýká Horáček.

Situací v Bílině se zabývají také dopravní experti. Uvidíme, co nakonec vymyslí.

V Česku se obecně přemnožily kruhové křižovatky, které se staly v posledních letech velkým boomem. Na Teplicku právě vyrůstá nová v Dubí, na hlavní křižovatce ve městě. Přímo v Teplicích uvažují o dalším kruháku na křižovatce Bílinská, Lounská, Americká.

Jak zrovna včera upozornila MF Dnes, která se věnovala analýze boomu kruhových křižovatek v republice, mnohdy se předělávají také křižovatky, které nejsou potřeba a nově vybudovaný kruhák pak zdržuje.

Boom těchto křižovatek má ale skončit. Zařídit to chce nový ministr dopravy Zdeněk Žák, který to považuje za velký problém českých silnic a to hlavně ve městěch.

Ptali jsme se tedy přímo vás, co bydlíte v dotčených lokalitách. Vadí vám to?

„Je pravda, že jeden by tu stačil, proč hned tři. Když můžu, tak to objedu přes sídliště," uvedl řidič Roman z Bíliny.

„Podle mě je kruhák lepší, než stát na semaforech. Je ale pravda, že někde se tvoří fronty i u kruháku. Třeba u nás v Trnovanech," zmínil teplický řidič Jarda.